reklamı kapat

POPÜLER

Adobe LOG Tasarım

Adobe yetkilisi: “Yapay zeka kullanmayan sanatçılar yeni dünyada başarılı olamaz”

Dünyanın en önemli yazılım firmalarından Adobe, bu sefer dikkat çeken bir söylem ile gündemde yer alıyor.

Adobe şirketinde üretken yapay zekadan sorumlu başkan yardımcısı Alexandru Costin, verdiği bir röportaj kapsamında, “Yapay zeka kullanmayan sanatçılar yeni dünyada başarılı olamaz” açıklamasını yaptı. “Yazılımlarımızın yapay zeka kullanmayan eski sürümleri var, ancak bunları kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Amacımız müşterilerimizi başarılı kılmak ve başarılı olabilmeleri için yeni nesil teknolojileri benimsemeleri gerektiğini düşünüyoruz.” diyen Costin, şirketin artık üretken yapay zeka içermeyen yazılımlar piyasaya sürmeyeceğini de aktarıyor. Adobe artık üretken yapay zekadan uzak kalamayacağını çok iyi biliyor. Çünkü şirket eğer bu araçları kendisi geliştirmezse, diğer şirketler geliştirecek ve bu yüzden rekabetin gerisinde kalacak. Adobe, son dönemde fotoğrafçıların büyük eleştirileriyle de karşı karşıya kalıyor. Şirket hazırladığı reklamlarda “yapay zeka sayesinde fotoğraf çekimlerine ihtiyaç kalmadı, o süreci atlayın artık” konseptinin satışını yapıyor, bu durum profesyonel fotoğrafçıların hiç hoşuna gitmiyor.

Süreç hakkında bir profesyonel, “Fotoğraf çekimlerini atlayın mı? Adobe bundan sonra müşterilerine neyi atlamalarını söyleyecek? Ve onların tüketicilere verdiği mesajlar ne zaman tamamen tüm uzmanları atlayına dönüşecek?” demişti. Bir başka profesyonel ise şunu yazmıştı: “Gerçekten mi Adobe? İnsanlara fotoğraf çekimini atlamalarını mı söylüyorsunuz?” Geçtiğimiz aylarda konuşan bir Adobe yetkilisi ise üretken yapay zeka hakkında, “Bu gerçekten bir devrim, bu adeta yeni dijital fotoğraf makinesi ve bunu mutlaka benimsememiz gerekiyor.” demiş, tüm bunlar bir araya getirildiği zamansa firmanın “Fotoğrafçılık” mesleğini kafasında bitirdiği konuşulmaya başlanmıştı.

Birçok kişi üretken yapay zeka sistemlerine karşı gerçek görsel profesyonellerin korunmasını, bunu da büyük şirketlerin yapmasını istiyor. Ancak maalesef bu böyle olmayacak ve üretken yapay zeka sistemleri nedeniyle birçok fotoğrafçı ve aynı zamanda tasarımcı işsiz kalacak. İşin kötü yanı, bu sistemler direkt olarak onların büyük emek verdiği çalışmalarıyla eğitildiler ve bundan hemen hemen hiçbir orijinal içerik üretici ufak bir gelir dahi elde edemedi.

Adobe haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu