Motor ve performans verileri konusunda beklentilerin biraz altında kaldığını gördüğümüz Opel Corsa GSi, sürüş dinamikleriyle açığını kapatma iddiasında.
Geçtiğimiz mart ayı içerisinde Insignia’nın ardından GSi versiyonları arasındaki yerini alan Corsa, iki eksik parçayla karşımıza çıkmıştı. Opel’in teknik detaylarını ve kokpit fotoğraflarını paylaşma konusunda aceleci davranmadığı versiyonun bugün itibarıyla atık teknik kısmını biliyoruz. Kokpit içinse halen biraz daha beklememiz gerekecek gibi gözüküyor. OPC versiyonun ardından, Opel imzalı ateşli bir hatchback’in özlemi içerisinde olanları bu “dertten” kurtarma iddiasında olan Corsa GSi’da şehir içerisinde kullanılabilecek 1,4 litrelik turbo makineye yer verildiğini görüyoruz. Opel’e göre bu motorun 100 kilometredeki ortalama tüketim değeri 6,2 ile 6,3 litre aralığında seyrediyor. Aracın karbon salınım değeriyse kilometrede 143 ile 147 gram arasında.
Yer verilen motorun teknik değerleri kısmında üst sıralara baktığımızda ilk olarak karşımıza 150 PS‘lik güç ve 220 Nm‘lik tork değerleri çıkıyor. 6 ileri değerli manuel şanzımanla kombin edilen bu motor Opel Corsa GSi’ı 0’dan 100’e 8,9 saniyede taşıyabiliyor. Maksimum sürat kısmında paylaşılan değerse 207 km/s olarak tabloya yansıyor. Verilen bu değerlere baktığımızda aracın çok ciddi bir performans vadettiğini söylemek biraz zor. Aslında Opel’in de bu konuda aşırı iddialı olmadığı da ortada. “Peki o zaman bu şartlarda Corsa GSi’ı ayıran parça nedir?” sorusunu kendinize sormaya başlayabilirsiniz. Marka mühendislerine göre bunun cevabı şaside yatıyor. OPC tarafından geliştirilen şasinin, sürüş dinamikleri kısmında araca karakter kattığının altı çiziliyor. 18 inç‘lik jant seti ve 215/40 ebatlı lastiklerle sipariş edilebilen aracın fren mesafesi de teorik olarak yüksek olarak nitelendirilen parçalar arasında. Önümüzdeki günlerde son eksik parçası olan kokpiti ile karşımıza çıkmasını beklediğimiz Corsa GSi’ın özellikleriyle ilgili düşüncelerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.