Hyundai, hatchback versiyonunun ardından c segmentindeki temsilcisini güçlendirmeye devam ediyor.
Hyundai’nin 2017 model yılıyla birlikte üçüncü jenerasyonuyla karşımıza çıkardığı i30, yeni yüzünün ardından çeşitlilik kazanmaya devam ediyor. Markanın geçtiğimiz Eylül ayında tanıtımını gerçekleştirdiği hatchback versiyonundaki tasarımıyla daha dinamik bir yapıya kavuşan i30, Tourer versiyonu ve zengin donanımlarıyla ailelerin dikkatini çekme konusunda çok daha iddialı bir konuma gelmiş durumda. Söz konusu aile olduğu için aracın özelliklerine geçmeden şasi üzerinde yapılan iyileştirmeler ve güçlendirilmiş çelik gövdesiyle i30 Tourer’in olası kazalara karşı artık çok daha güvenilir olduğunu belirtmekte fayda var.
Hyundai i30 Tourer’in ebatlarına baktığımız zaman yerini aldığı jenerasyona göre önemli bir değişimi barındırmadığını görüyoruz. 4,585 milimetre uzunluk (HB versiyonundan 245 mm daha uzun), 1,795 milimetre genişlik ve 2,650 milimetre aks mesafesi değerlerine sahip olan modelin 602 litrelik bagaj hacmi bulunuyor. Koltuklar yatırıldığında 1,650 litreye kadar artış gösterebilen bagaj hacmiyle birlikte sınıfının en iyilerinden olan i30 Tourer bu bölümde hitap ettiği kitlenin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilecek konumda.
Hyundai’nin basamaklı ızgara adını verdiği genişletilmiş çizgili ön panjurla birlikte karakterini ortaya koyacak olan i30 Tourer’e arka taraftan baktığımız zaman klasik bir coupe tasarımını görebiliyoruz. Hyundai, diğer versiyonda da olduğu gibi ışıklandırma ayağında full-LED teknolojisine sahip far ve LED teknolojisine sahip gündüz far grubuna yer veriyor. i30 Tourer dahilinde sunulan donanımlarsa günümüz şartlarında kullanıcılara sunulabilecek teknolojik ve güvenlik seçeneklerinin çoğuna yanıt verebilecek düzeyde. Son zamanlarda birçok markanın artık standart güvenlik ekipmanlarından bir tanesi haline gelen otonom acil frenleme sistemi i30 Tourer’de de sunuluyor. Hyundai’nin kamera ve sensörlerden faydalanarak kullandığı sistem olası bir çarpışma algıladığında ilk olarak sürücüye bir uyarı gönderiyor. Sürücüden bu uyarıya herhangi bir cevap vermezse araç otomatik olarak durduruluyor. Donanım seçeneklerine göre değişmekle birlikte i30 Tourer’de; şerit takip ve uzun far asistanı, sürücü uyarı sistemi, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı sistemi, arka trafik sensörü ve hız sınırın bilgi sistemi gibi seçenekler kullanıcılara sunulan zengin opsiyonlar arasında.
Bağlanılabilirlik ve multimedya desteği ayağında da teknolojinin nimetlerinden yayınlanan Hyundai, konsolun merkezinde konumlandırdığı multimedya ekranın boyutunu donanım seçeneklerine göre 5 ile 8 inç olarak belirliyor. Bu değerlerin de standart i30 ilen aynı olduğunu hatırlatalım. Apple Car Play ve Android Auto desteği sunan multimedya sisteminde navigasyon sistemi de tamamen elden geçti. Araç dahilinde ayrıca ses sistemi ve kablosuz şarj özelliği de kullanıcıların isteği doğrultusunda sunulabiliyor.
Hyundai geliştirme ekibi yeni jenerasyon i30 ailesinin tüm sürüş dinamiklerini Nürburgring‘te gerçekleştirdi. Şasi ve gövde üzerinde yapılan geliştirmelerin ardından güvenlik kriterinin yanı sıra burulma direnci bazında da önemli iyileştirmeleri beraberinde getirecek olan yeni jenerasyonun direksiyon tepkileri ve sürüş dinamikleri bazında yapılan testler sonucu yüzde 10 oranında daha verimli hale getirildiğinin Hyundai tarafından altı çiziliyor. Tabiki bu sürüş dinamiklerini tam anlamıyla hissetmek adına bu dinamiklere karşılık verebilecek güç ünitelerine ihtiyaç var.
Hyundai, i30 Tourer dahilinde iki farklı benzinli ve bir adet dizel motor seçeneğine yer veriyor. Seçenekler dahilinde sunulan 1.6 litre hacimli turbo dizel motorun güç değeri 110 beygir. Benzinli motor ayağındaysa markanın tamamen yeni turbo beslemeli üniteleri var. Bunlardan ilki 140 beygir güç üreten 1.4 litre hacimli T-GDI motor. Ailenin üç silindirli üyesi olan 1.0 litrelik T-GDI motorun güç değeriyse 120 beygir olarak veriliyor. Hyundai’nin Cenevre Otomobil Fuarı kapsamında ilk kez kullanıcılarla buluşturacağı i30 Tourer’in bu yaz dönemi içerisinde satışa sunulması bekleniyor.