Önümüzdeki yıldan itibaren satışa sunulacak olan 2019 Porsche Macan S, Sport Chrono paketiyle birlikte limitlerini daha ileriye taşıyor.
SUV pazarının genişlemesiyle birlikte asfaltın kazandığı önemli isimlerden birisi olan Porsche Macan, kısa süreci macerasına rağmen satış rakamlarında dikkat çeken bir istikrarı yakaladı. Geçtiğimiz temmuz ayı itibarıyla yenilenmiş haliyle birlikte tanıtımı gerçekleştirilen otomobile olan ilgiden memnun olan Porsche, önümüzdeki yılla birlikte aileyi genişletmeye hazırlanıyor. Bu planın bir parçası olarak karşımıza çıkan yeni Macan S, bir önceki versiyondan 14 beygir daha fazla güç üreten 354 beygirlik 3.0 litre turbo şarjlı V6 motoruyla artırılmış performansın yanında, optimize edilen yeni şasisi ile daha fazla konfor vadediyor
Macan S’in performans rakamlarına baktığımızda, ailenin diğer üyelerinde de gördüğümüz Sport Chrono Paketi’nin etkileri karşımıza çıkıyor. Araç bu pakletle donatıldığında 0’dan 100 kilometre hıza, bir önceki modele göre 0,1 saniye daha düşük bir zamanda, 5,1 saniyede çıkıyor. Azami hızı saatte 254 kilometre olan otomobilin aracın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 8,9 litre. Sportifliğiyle göze çarpan Macan’ın şasisi de farklı genişlikteki lastikler ve dört çekişli Porsche Traction Management (PTM) sistemi ile yenilenmiş durumda. Ön akstaki çelik parçalar alüminyumdan yapılmış amortisör bağlantı çatalı ile değiştirildi. Eskiye göre daha sağlam olan yeni hafif alaşım tasarım, daha kesin bir yol tutuşu ve sürüş konfor sunuyor. Virajlarda nötr tepkiyi yeni ayarlanmış viraj çubukları sağlıyor. Yeni Macan S’in daha sportif yaklaşımı ön fren disklerine de yansıtılmış. Disklerin çapları 10 mm, kalınlıkları ise 2 mm artırılarak 360 mm ve 36 mm’ye getirilmiş. Yeni fren balatalarının hiçbiri bakır içermiyor. Yeni Macan S isteğe bağlı olarak Porsche Seramik Kompozit Fren Sistemi, PCCB ile de alınabiliyor.
Porsche Macan Dayanıklılık testi