Konseptten seri üretime taşınan Nissan Magnite, rekabetin bir hayli çetin geçtiği sınıfta markasının yeni bir meydan okuması olacak.
Nissan’ın temmuz ayında konsept olarak tanıtımını gerçekleştirdiği Magnite modeli, gerçekleştirilen sıkı çalışmanın ardından üç ay gibi kısa bir sürede seri üretim formuna büründürüldü. İlk adımda Hindistan pazarında sunulacak olan model, ebatları ve içerisinde bulunduğu sınıf gereği ailenin en ufak modellerinden biri olarak kullanıcıları selamlıyor. Konsept versiyonunda beğenilen tasarım karakterindeki temel noktaların çoğu birebir şekilde seri üretime taşınan model bu sayede fazlasıyla dikkat çekici bir seçenek olarak radarlara girebilme potansiyeli taşıyor.
Magnite, markasının Renault ile olan ortaklığının meyvesi niteliğindeki altyapı üzerine şekkileniyor. CMF-A adıyla bildiğimiz bu altyapı önden çekişli sürüş dinamiklerini sunma üzerine kurulu. Aracın motor bölümüne baktığımızda ise bizleri 1.0 litrelik motor karşılıyor. Bu motor turbo ve atmosferik olmak üzere iki farklı dinamik üzerinden tercih edilebilecek. Güç değerleri ise 95 beygir ile 70 beygir aralığında değişiyor olacak. Yapılan planlama gereği ilk adımda ise turbo motoru sunulacağını görüyoruz. CVT şanzımanla kombin edilen bu motorun atmosferik seçeneği ise 5 kademeli manuel şanzımanla kombin edilecek. Yokuş kalkış desteği, 360 derecelik görüş, hız sabitleme ve diğer pek çok güncel elektronik destek asistanıyla desteklenen Nissan Magnite, önümüzdeki yıl içerisinde farklı pazarlarda da satışta olacak.