Elektrikli otomobil segmentindeki modeller, şarj kaynaklarına göre akaryakıt fiyatlarına göre önemli avantajlar barındırıyor.
Otomobil fiyatlarındaki dramatik artışlar yeni bir araç alımını git gide zorlaştırırken, araç sahibi olanlar için depoları doldurmak da kelimenin tam anlamıyla bir eziyet haline geldi. Döviz kurundaki dinamikler sonrasında, dış piyasalardaki artışların da ortaya çıkmasıyla birlikte Türkiye’deki akaryakıt fiyatları rekor kırmaya devam ediyor. Adım adım 20 TL’ye koşan akaryakıt fiyatları gündem olmaya devam ederken, elektrikli otomobil pazarına olan ilginin de artma potansiyeli beraberinde geliyor. Günümüz şartlarında standart bir elektrikli otomobil şarj ücreti; benzinde 100 km için 130 TL dolaylarında, dizel ise 100 TL dolaylarında tüketim gerçekleştiriyor. Aynı sınıf ve kilometre şartlarında elektrikli bir araçla ise evden şarj ile 30-40 TL aralığında, halka açık noktalarda ise 70-80 TL’lik bir fatura karşımıza çıkabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli otomobil şarj hizmeti veren markaların güncel tarifeleri
Türkiye’de hizmet veren iki önemli kaynak tarafından paylaşılan fiyatlar şu şekilde;
eŞarj
7.4 kVA’a kadar
AC-1 Üye Sürücüler 0.50 TL/dk
11 kVA’a kadar
AC-2 Üye Sürücüler 0.80 TL/dk
22 kVA’a kadar
AC-3 Üye Sürücüler 1.15 TL/dk.
DC ŞARJ TARİFELERİ
24 kW’a kadar
DC-1 • Üye Sürücüler 1.9 TL/dk.
50 kW’a kadar
DC-2 • Üye Sürücüler 3.3 TL/dk.
Zorlu Energy Solutions
AC Tip 2 soketler için
7,4 kW’a kadar 0,49 TL/dk
7,4 kW- 11 kW arası 0,77 TL/dk
11 kW ve üstü 1,05 TL/dk
DC CCS ve CHAdeMO soketler için
50 kW’a kadar – 3,2 TL/dk
50 kW – 90 kW arası – 5,3 TL/dk
90 kW ve üstü – 7,1 TL/dk
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli otomobiller servis maliyetleriyle de bazı avantajları getiriyor
Sektörde Türkiye’nin öne çıkan isimlerinden olan Sharz.net‘in Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, yaşanan son zamların elektrikli araçlara geçiş konusunda potansiyeli artırdığına inanıyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Şengönül; “İçinde bulunduğumuz bugünlerde kullanım maliyeti açısından en uygun otomobiller, elektrikli araçlar. Elektrikli araçlar önü durdurulamaz bir şekilde bütün dünyada ve ülkemizde fosil yakıtla çalışan araçların yerini alacaktır.
Tüplü televizyondan düz ekrana geçiş ve tuşlu telefondan akıllı telefonlara geçişteki gibi, elektrikli aracın çevreciliği, ekonomisi ve rahatlığı bilinci artacak ve dönüşüm hızlanacaktır. Ayrıca elektrikli araçların servise gidiş ihtiyaçları ve maliyetleri akaryakıtlı araçlardan önemli derecede düşük. İçten yanmalı fosil yakıtın döneminin kapandığı ve elektrikli araçların kullanımına başlacağı yeni çağ ülkemizin geleceği ve gelecek nesillerimizin temiz bir çevre bırakmamız için önemli bir fırsat. Elektrikli araç kullanım maliyetleri çok düşük. Bu iki maliyet eşit bile olsa ülkemiz dışa bağımlılıktan kurtulmak, küresel ısınmanın engellenmesine katkıda bulunmak için ülke bazında teşvik edici girişimlerde bulunmalıdır.” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Türkiye’de elektrikli otomobil satışları ne seviyede?
Geçtiğimiz yılın verilerine göre Türkiye’de 2.846 adet elektrikli otomobil satıldı. 2020 yılının 844 adetlik satış seviyesine göre kayda değer bir artış olsa da, elektrikli araçlar genel pazarın henüz yüzde 1’ini bile oluşturmuyor. 2022 yılı ise model bazında daha fazla seçeneğin olacağı bir dönem olarak önümüzde. Markaların bu yılla birlikte daha fazla elektrikli modelini getirmesiyle birlikte, satışlarda ciddi bir sıçrama yakalanabilir. Diğer bir yandan elektrikli otomobil şarj ücreti, akaryakıt tarafında avantajlı olsa da Türkiye’nin istasyon tarafında hala yeterli bir seviyede olmadığını görebiliyoruz. Kullanıcılar için menzil değeriyle birlikte ilk baktığı kriterlerden birisi olan istasyon ağının, en kısa sürede hayata geçirilecek yatırımlarla artırılması da elzem.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İlgili video
ZS EV tanıtımı