Türkiye’nin en büyük bankalarından olan Akbank, gündemden düşmüyor. Yaşanan gelişmeler hakkında bu sefer CEO Hakan Binbaşgil konuştu.
Akbank kullanıcıları biliyorsunuz geçtiğimiz günlerde tam 48 saat boyunca internet bankacılığı altyapısını ve genel olarak kartlarını ya da ATM’leri kullanamadı. Bunun arkasında teknik bir problem yer alıyordu.
Bu konuda konuşan CEO Hakan Binbaşgil, Dünya’da yer alan haberde detaylı bilgiler verdi. CEO ilk olarak süreçte herhangi bir siber saldırı olmadığını tekrardan belirtti. Binbaşgil, yaşanan olumsuz deneyimden dolayı özür dileyerek şu teknik detayları verdi:
“Teknoloji, bankamız stratejilerinin odak noktasında yer alan ve önemli yatırımlar yaptığımız bir konudur. Temel bankacılık uygulamamız dünyada birçok büyük bankada kullanılan IBM Mainframe sistemi üzerinde çalışmaktadır.
Bankamızda, birbiri ile yedekli ve senkronize çalışan iki ana sistem (teknik terimi ile aktif-aktif) ile İzmir’de bulunan ikincil veri merkezinden oluşan üçlü bir yedeklilik yapımız bulunmaktadır. Söz konusu ikili ana sistemin çalıştığı ve 2020 yılında devreye aldığımız Akbank Veri Merkezimiz Tier-3 diye bilinen uluslararası yüksek standarda sahiptir.
Tüm bu yüksek teknolojimize rağmen yaşadığımız talihsiz süreci sizlerle şeffaflıkla paylaşmak isterim, 6 Temmuz 2021 Salı sabahı, ana bankacılık sistemi veri tabanında ve disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu.
Tüm kanallarımız bundan etkilendi ve tekrarlayan kesintiler yaşanmaya başladı. Teknoloji iş ortağımız ile birlikte yurt içi ve yurt dışından uzmanların katılımıyla problemin tespit edilip giderilmesine yönelik çalışmalar hemen başlatıldı.
Gün boyu yapılan bu çalışmalar ile müşterilerimizin işlemleri kısmi olarak gerçekleştirilmiş olsa da hizmet sürekliliği tam olarak sağlanamadı.”
Bu nedenle, 7 Temmuz Çarşamba sabah 07.30’da, gün boyu yapılan çalışmaların bütünsel etkisinin yansıtılabilmesi için veritabanı ve disk sistemlerinin bazı konfigürasyonel değişiklikler ile yeniden başlatılmasına karar verildiğini aktaran Binbaşgil, büyük bir titizlikle ve tekrarlanmaması için kontrollü olarak sürdürülen bu çalışmanın, gün boyunca devam ettiğini ve kanallarda hizmet verilemediğini bildirdi.
Binbaşgil, aynı gün 19.15’ten itibaren sistemlerin kademeli olarak açıldığını ve 23.55’ten itibaren de tüm kanallarda müşterilere sorunsuz hizmete başlandığını da aktardı.
Dün bu konuda şu açıklama yapılmıştı: “06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;
Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.
Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.
Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.
Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.”
Ayrıca bugün şubelerin 8-9 Temmuz’da öğle arası dahil saat 19.00’a kadar hizmet vereceği açıklandı. Yani yaşanan sorun nedeniyle fazla mesai kararı alındı.