Türkiye’nin en büyük bankalarından olan Akbank, gündemden düşmüyor. Bu sefer bir sızıntı iddiası ses getirmiş durumda.
Akbank kullanıcıları tam 48 saat boyunca internet bankacılığı altyapısını ve genel olarak kartlarını ya da ATM’leri kullanamadı. Bunun arkasında teknik bir problem yer alıyordu.
Söylendiği kadarıyla Akbank’taki sistem arızası tam olarak bir yazılım güncellemesi ile başladı. Güncellemeye bağlı çökmesinin ana bilgisayara sirayet etmesi sonucunda, erişimde kesintilerin yaşandığı ve veritabanının kilitlendiği ifade edildi.
“Domino etkisi” olarak adlandırılan durum, ATM, POS, mobil ve internet bankacılığındaki tüm işlemleri yapılamaz hale getirdi. Her şey inanılmaz şekilde iki gün boyunca kilitlendi.
Bu 48 saatlik kesinti ile dünya bankacılık tarihine geçen firma için kısa süre önce de kullanıcı verileri sızdırıldı iddiası ses getirdi.
Bir forumda çok ciddi sayıda (20 milyon) Akbank müşteri bilgisi 5 bin dolara satışa sunuldu. Bu bilgiler arasında isim, adres ve kimlik numarası gibi verilerin olduğu aktarıldı. Firma teknik sorunla gündemde olduğu için de bu sızıntının yeni yapılmış olabileceği düşünüldü.
Bu konuda bir açıklama yapan Akbank, bir kez daha kesinlikle bir sızıntı olmadığını söyledi. Tam açıklama şöyle:
“Bazı sosyal medya hesaplarında bankamız müşteri bilgilerine ulaşıldığı yönündeki iddialar kesinlikle gerçeği yansıtmamaktadır. Müşterilerimizin kişisel verileri her zaman olduğu gibi güvendedir. Söz konusu paylaşımlara karşı tüm yasal yollara başvurma hakkımız saklıdır.”
A Threat Actor is selling information allegedly related to 20 million users of @Akbank for $5000.
The data shared by the actor may not be related to the system access problems #Akbank is experiencing, so he seems to be using this as an opportunity to gain popularity. pic.twitter.com/Kbs93ZI7AK
— Cyberthint (@cyberthint) July 8, 2021
Olay ilk olarak bu paylaşım ile patladı. Birçok kisi bahsi geçen sızıntının sahte olduğunu düşünüyor.
Akbank siber saldırı konusunda çok net konuşuyor
Firma bu konuda daha önce de şunu söylemişti: “Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir.
Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com’dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz.”
Akbank sorunlar nedeniyle yaşanan gecikmeler için bazı önlemler aldı
Dün bu konuda şu açıklama yapılmıştı: “06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;
Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir.
Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.
Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.
Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır.”
Ayrıca bugün şubelerin 8-9 Temmuz’da öğle arası dahil saat 19.00’a kadar hizmet vereceği açıklandı. Yani yaşanan sorun nedeniyle fazla mesai kararı alındı.