Geleceğin trafik ışığı sizin karşıdan karşıya geçme sürenize göre, ışıkların süresini ayarlayabilir. Yeni bir “görüntü işleme” özelliği ile geliştirilen sistem şehirlerde yayaların ışıkta bekleme sürelerini azaltmaya ve trafik akışını iyileştirmeye yardımcı olabilir.
Yaya geçitlerindeki düğmeler bazen oldukça sinir bozucu olabiliyor. Ellerimiz dolu olduğunda, ya da düğmeye basılsa bile bekleme süresi uzadığı zamanlarda karşıya geçmek iyice zor bir hal alıyor. Her şeyin akıllanması gibi trafik ışıklarının da bu gibi sorunları için akıllandırılması gündeme geldi. Avusturyalı araştırmacılar görüntü işleme teknolojisini kullanarak, trafik ışıklarını daha kullanılabilir hale getirebilecekleri bir senaryo üzerinde çalışıyor. Yayanın ne zaman yoldan geçeceğini otomatik olarak anlayacak bu sisteme göre, yaya ışığa basmak zorunda kalmadan yeşil ışığın yanması sağlanacak. Araştırmacılar iki yıldır bu sistemin üzerinde çalışıyor. 8,5 metrelik bir alanda bulunan insanları tespit etmek için yaya trafik ışıklarına monte edilmiş kameralar kullanılıyor. Bu kameralar daha sonra hareket modellerine göre kaydedilen verileri gözden geçirerek saniyeler içinde yayanın karşıya geçip geçmeyeceğini belirlemek için algoritmaları kullanıyor. Bu sistemin araştırmacıları, rahatsız edici bekleme sürelerini en aza indirmeye çalıştıklarını ve ışıklar kırmızı olduğunda karşıya geçmeye çalışan insanların sayısını önemli oranda azaltabileceğini düşünüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Akıllanan trafik ışıkları yayanın karşıdan karşıya geçme süresini kısaltacağı gibi, trafik akışını da optimize edebiliyor. Sistem araştırmacılarından olan Horst Possegger, karşıdan karşıya geçmek için kullanılan düğmelerin bazı insanlarca “eğlence” amaçlı kullandığını söylüyor. Kimse geçmiyorken trafiği durduran bu durum aynı zamanda sürücüler için de can sıkıcı bir durum haline gelebiliyor. Yeni sistem, gereksiz bekleme sürelerini bitirerek, değişen trafik senaryolarına cevap vermeyi hedefliyor.
Trafik ışığı sistemi 2020 yılının sonuna kadar uygulanacak
Öne sürülen trafik ışığı sistemi, zorlu ortamlarda bile günün 24 saati çalışacak şekilde tasarlandığı için, arızalanma durumlarında, bu arızayı kısa süre içinde izleme birimlerine raporlayabiliyor. Possegger, yayaları tespit etmek için görüntü verilerini kullanma konusundaki potansiyel gizlilik sorunlarının farkında olduklarının altını çiziyor, ancak görüntülerin yalnızca yerel olarak analiz edildiğini ve kameradan çıkmadığını iddia ediyor.
Söz konusu yeni sistem Viyana’da 2020 yılının sonuna kadar, “seçilen yerlerde” kullanılacak. Eğer başarılı olursa, daha geniş bir alanda kullanılacağı düşünülüyor. Sistemin incelemesini şu anda Günther Pichler GmbH yapıyor. Şirket, Viyana’da şehir merkezindeki kurulumu yapacak ve değerlendirecek.
İlginizi çekebilir
Ön tekerlekten çekişli altyapısıyla 2020 BMW 1 serisi karşımızda