Akıllı telefon modellerinin fiyatları gün geçtikçe artıyor. Amiral gemilerine bağlı olarak orta seviyeler de yükselirken, buna çözümün reklamlardan geçtiğine inanılıyor. Türkiye’de uygulansa akıllı telefonlara daha az ödemek için kilit ekranında reklam görmeyi kabul eder miydiniz?
İngiltere merkezli akıllı telefon üreticisi Wileyfox, kısa süre önce Android akıllı telefonları için tasarladığı Add-X eklentisi duyurdu. Şirketin satışını yaptığı dört farklı akıllı telefonda kullanılabilen eklenti, kabul eden kişilerin kilit ekranlarında reklam gösteriyor. Bu reklamı görmeyi kabul edenlere telefonu yüzde 43‘e varan indirimlerle satan şirket, böylece iki taraflı kazanım elde edildiğine inanıyor. Kişiler telefonu daha ucuza alırken, şirket de bu farkı gösterdiği reklamlardan çıkartmış oluyor. Bu eklentinin telefonun diğer özelliklerini etkilemediğini belirten firma, eklentiyi ek ödeme yapanlardan geriye kaldırabiliyor. Yani telefonu böyle alıp pişman olanlar için ya da başta sıkışık olanlar için bir seçenek sunulmuş oluyor. Bu noktada reklam veren ilk isimler arasında ise Dominos ile Starbucks gibi büyük şirketler bulunuyor.
Bu sürecin yeni olmadığını da belirtmekte fayda var. Alışveriş devi Amazon 2016’da buna benzer bir süreci hayata geçirmişti. Başlangıçta Blu R1 HD ve dördüncü nesil Motorola Moto G için geçerli olan süreç, kilit ekranında reklam görmeyi kabul edenlere cidi indirimler getiriyordu.