Akıllı telefon üreticilerinin en büyük dayanağı kullanıcı sadakati. Pek çok firma da bu sadakati öve öve bitiremiyor. Apple için de durum farklı değil. Fluent’ın yaptığı araştırmaya göre Apple kullanıcıları marka sadakati konusunda iddialı.
Fluent’in 2.117 katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırmada, katılımcıların yüzde 34’ü iPhone, yüzde 26’sı Samsung, yüzde 14’ü ise LG kullanıcısı olarak açıklanıyor. Kalan yüzde 14’ünse farklı bir Android cihaz kullandığı, yüzde 2’lik diliminse hala Windows Phone’da takılı kaldığı görülüyor. Yüzde 7’si hiç akıllı telefon kullanmazken yüzde 4’lük kesimde de alternatif akıllı telefon bulunuyor. Böyle bir katılımcı çeşitliliğinde anket sonuçları en sadık katılımcıların iPhone kullanıcıları olduğunu gösteriyor.
Ankete göre iPhone kullanıcıların yüzde 79’luk kısmı telefonlarını yeni bir iPhone’la değiştireceğini söylerken Samsung kullanıcıların yüzde 63, LG ise yüzde 39’da kalıyor. Yeni bir cihaza geçmeye karar verdikleri takdirde, Samsung’dan iPhone’a geçiş yapacağını söyleyen yüzde 10’luk Samsung kullanıcısı bulunurken, LG sahiplerinin yüzde 13’ü iPhone alacağını belirtiyor. Marka sadakati ölçülürken iPhone kullanıcılarının neredeyse yarısı hayatları boyunca en az 4 iPhone satın aldığını belirtiyor. Yüzde 28’i için bu sayı 5’e çıkarken yüzde 17’lik kesim 6 ya da daha fazla iPhone aldığını iddia ediyor. iPhone sahibi katılımcıların sadece yüzde 15’lik kısmı hayatı boyunca tek bir iPhone almış.
İlerleyen sorularda oranlar da ilginçleşiyor. Yüzde 70 oranında katılımcı iPhone dışında herhangi bir telefon almayı düşünmediğini söylerken yüzde 67’si iPhone’ların pazardaki en iyi akıllı telefon olduğunu düşünüyor. Yüzde 41 oranındaki kullanıcı iOS’e çok alıştığını ve değiştirmek istemediğini belirtirken, yüzde 41’lik kesim Apple Support’u başarılı buluyor.
iPhone kullanıcılarının sadakati dikkat çekerken aynı firmanın geçtiğimiz temmuz ayında yaptığı bir başka anket sonucu katılımcıların yüzde 40’ı iPhone 8’i satın almayı planladığını belirtmiş.