Samsung ve Huawei yılın ikinci çeyreğinde küresel akıllı telefon pazarının liderliği için zorlu bir mücadele içinde kaldı. Gartner‘a göre Samsung, Nisan’dan Haziran ayına kadar 54,8 milyon akıllı telefon sattı. Samsung’un akıllı telefon satışında bir önceki yıla göre yüzde 27,1’lik düşüş gösterdiği belirtiliyor. Gartner’ın kıdemli araştırma direktörü Anshul Gupta, “Koronavirüs salgını, 2020’nin ikinci çeyreğinde Samsung’un performansını olumsuz etkilemeye devam etti. Amiral gemisi S Serisi akıllı telefonlarına olan talep, küresel olarak akıllı telefon satışlarını canlandırmak için çok az şey yaptı” dedi.
Huawei ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 6,8 düşüşle çeyrekte 54,1 milyon akıllı telefon sattı. Huawei’nin ikinci çeyrek telefon sevkiyatları ilk çeyreğe göre yüzde 27,4 arttı. Huawei, 2020’nin ikinci çeyreğinde Çin akıllı telefon pazarının yüzde 42,6’sını ele geçirdiği Çin’deki liderliğini genişletti. Huawei’nin agresif bir ürün tanıtımı ve satış promosyonu gerçekleştirdiği ifade ediliyor.
Samsung başarılı bir çeyreğe imza atarken Apple’da durum nasıl?
İkinci çeyrekte en güçlü performans gösteren Apple, ikinci çeyrekteki teslimatları bir önceki yıla göre yüzde 0,4 geriledi. Apple’ın geçtiğimiz yılın aynı çeyreğinde gönderdiği 38,5 milyon iPhone birimine kıyasla, bu çeyrekte 38,4 milyon telefon sattı. Şirketin yüksek telefon satışı gerçekleştirmesinde iPhone 11 modelinin önemli katkısı olduğu dile getiriliyor. Gartner’ın araştırma başkan yardımcısı Annette Zimmermann, “Apple’ın iPhone satışları, çeyrekte pazardaki çoğu akıllı telefon satıcısından daha iyi sonuç verdi ve aynı zamanda satışları çeyrek bazda artırdı. Çin’deki geliştirilmiş iş ortamı, Apple’ın ülkede büyümesine yardımcı oldu.” dedi