Markasının dönüşüm sürecinde önemli aktörlerden biri olacak Renault Austral, hibrit motor dinamikleriyle geçiş sürecinde adından söz ettiriyor.
Renault cephesinde Kadjar’ın yerini almaya hazırlanan Austral, markanın yeni tasarım ve donanım geçişinin de iddialı üyesi olacak. 2023 yılında sokaklarda daha sık görmeye başlayacağımız model, kısa süre önce aldığı ödülle macera öncesi dikkat çekmeyi başardı. AUTOBEST tarafından “2023 Avrupa’nın Satın Alınacak En İyi Otomobili” ödülüne layık görülen Renault Austral, zengin motor seçenekleriyle oldukça geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor.
Renault’nun yeni nesil CMF-CD platformu üzerine inşa edilen Austral, önden çekiş ve dört tekerlekten yönlendirmeli 4Control gibi iki farklı altyapı karakteriyle sunulacak. Standart versiyonlarda arka tarafta torsiyon çubuğu kullanılırken, tıpkı yeni Nissan Qashqai’de olduğu gibi üst versiyonlarla birlikte tam bağımsız süspansiyon mimarisi standart olarak devreye giriyor. Araçta dört tekerlekten manevra kabiliyetinin sunulacak olması da, şehir içerisindeki düşük hızlı manevralarda önemli bir kabiliyeti getiriyor.
Motor tarafına baktığımızda giriş seviyesinde 1,2 litrelik üç silindirli motorun merkezinde şekillenen 200 beygirlik hibrit seçenek bizi karşılıyor. Renault’nun bu kombinasyonunda 4,6 litrelik tüketim değeri dikkat çekiyor. 1,3 litre dört silindirli motorla gelen ikinci hibrit kombinasyon ise 12V mild-hybrid başlangıç jeneratörü sistemiyle 140 ve 160 beygirlik iki farklı güç seçeneğiyle tercih edilebilecek. Her iki güç çıkışlı versiyonda da 270 Nm tork sunan bu motoru Mercedes modellerinden de anımsıyoruz.
Renault, Austral ile birlikte ürün yelpazesine yepyeni bir donanım seçeneği ekliyor. Esprit Alpine olarak isimlendirilen, adını grubun sportif üreticisi Alpine’dan alan bu versiyon Hyundai N Line ve Volkswagen R-Line gibi örneklerde olduğu gibi tasarım ve donanımlarıyla dikkat çeken bir seçenek olacak. Motor ve altyapı teknik elemanlarda herhangi bir geliştirmenin konumladırılmayacağı Esprit Alpine paketleri; 20 inçlik gri renk özel jant seti, Alpine logosu, karartışmış gövde parçaları, Alcantara iç döşeme, karbon desenli konsol parçaları, Nappa Deri direksiyon simidi ve alüminyum pedal gibi parçaları beraberinde getirecek. Bu versiyon dışında Austral’in en baz versiyonunda jant setinin 17 inçlik ebatla geldiğini belirtmekte fayda var.
Kokpit tarafında Renault’nun son nesil teknolojik bileşenlerini taşıyan Austral’de 12 inçlik dijital sürücü ekranı, 12 inçlik multimedya ekran ve başüstü ekran gibi tüm silahlar karşımıza çıkıyor. Bununla birlikte aracın premium dinamiklere göz kırpan önemli bir özelliği de Harman Kardon imzalı ses sistemi olacak. Bununla birlikte; dur-kalk destekli adaptif hız sabitleyici, güvenli mesafe uyarı sistemi, otonom acil fren desteği, şerit takip ve şeritte kalma asistanı, 360° kamera, kör nokta uyarı sistemi, arka çapraz trafik uyarısı ve LED Matrix farlar Austral’in öne çıkan donanımları arasında. Son olarak ailenin bagaj hacminin 430 ile 500 litre aralığında değiştiğini de belirtmeden geçmeyelim. Koltuklar yatırılığında ise bu rakam 1.525 litreye kadar esneyebiliyor.