Markanın dönüşümünü simgeleyen Tonale’nin de katkısıyla başarısını perçinleyen Alfa Romeo, Türkiye pazarında geçen yıla kıyasla 11 kat büyüdü.
Bu konuda Alfa Romeo tarafından yapılan açıklama şöyle oldu: “Alfa Romeo, Türkiye’deki büyümesini sürdürüyor. Marka, Türkiye’de 2023’ün ilk 8 ayında, geçtiğimiz yıla oranla 11 kat büyürken; Tonale, Premium Kompakt SUV sınıfında en çok tercih edilen 5 modelden biri olmaya devam ediyor.” Firmadan daha önce ise bir altı aylık değerlendirme gelmiş, orada şunlar aktarılmıştı: “Marka 2023’ün ilk altı ayını rekor büyümeyle kapattı. Bu sonuçlar markanın toplam kalite, disiplin ve uzun vadeli hedeflere ulaşma azmine odaklı stratejik planını doğruladı. Dünya genelindeki Alfa Romeo satışları, 2022 yılının ilk yarısına kıyasla yüzde 57 oranında yükseliş gösterirken, Avrupa’da güçlü ve istikrarlı bir büyüme ile bu oran yüzde 100’e ulaştı. Marka Fransa’da yüzde 123, Almanya’da yüzde 116, İtalya’da ise yüzde 131’lik artışlarla mükemmel iş sonuçlarına imza attı. Orta Doğu ve Afrika bölgesinde de büyüme istikrarlı bir şekilde devam etti. Bölgedeki yüzde 173’lük artış, 2022’den bu yana devam eden güçlü pozitif trendin sürekliliğine işaret etti. Şirket için stratejik öneme sahip olan Asya bölgesinde, yılın ilk yarısındaki satışlar bir önceki yılın aynı dönemi ile benzer seviyede istikrarlı bir seyir izlerken Çin pazarında dikkat çekici sonuçlar elde edildi. Çin’de mayıs ayında trafiğe kaydı yapılan Alfa Romeo sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 94 artarken, Giulia modelinin satışlarının ilk altı ayda yüzde 35’lik artış kaydetmesiyle önemli bir ticari başarı yakalandı.
Alfa Romeo markasının kaydettiği başarılı iş sonuçlarıyla dikkatleri üzerine çeken Türkiye pazarı, büyüme hızında dünya genelinde lider oldu. Türkiye’de Alfa Romeo satışları 33, pazar payı ise 20 kat artış gösterdi. Markanın rekor büyümesinde, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan kompakt SUV Tonale’nin önemli etkisi oldu. Alfa Romeo markasının elektrifikasyon çağına dönüşümünü simgeleyen Tonale, sportif kimliği, bağlanırlık çözümleri, teknoloji seviyesiyle öne çıktı ve lansmanından itibaren büyük ilgi görerek C-SUV segmentinde ilk beşin içerisinde yer aldı. Bu yıl mart ayında Türkiye’de satışa sunulan lüks sportif sedan pazarında sınıfının en iyi performans değerlerini sunan yeni Giulia ve markanın sportif SUV’u Stelvio’nun satışları ise geçtiğimiz yıla oranla üç katına yükseldi.”