İkinci el otomobil pazarında yüksek kilometre ve yaşta olan modellere ilgi artarak devam ediyor.
Sıfır araç fiyatlarında radikal şekilde devam eden artış süreci, tahmin edileceği üzere kullanıcıların ilgisini ikinci el otomobil pazarına yönlendiriyor. Araçlardaki bulunabilirlik sorunun da devam etmesi sebebiyle fiyatların fırsatçılıkta boyut atlattırdığı örnekler de her geçen gün artıyor. Dönemsel olarak sektör temsilcilerinden gelen raporlara baktığımızda her geçen gün daha eski model yıllı araçlara yönelim olduğunu sık sık görme şansına erişiyoruz. “Sahibinden” tarafından temmuz ayı odağında paylaşılan son verilere baktığımızda, kullanıcıların en fazla 20 yaş üzeri otomobillere ilgi gösterdiği bir tablo karşımıza çıkıyor.
Kaynak tarafından paylaşılan detaylara baktığımızda 15-19 ve 20 yaş üzeri otomobillerin satışlarındaki oranın, haziran ayına göre artış gösterdiği görülüyor. Daha genç otomobillerin satış oranında da düşüş eğrisi kayıtlara geçiyor. Ekonomik olarak yaşanan sıkıntı sonucu eğilimin arttığı bir diğer taraf ise karavanlar. Özgür tatil imkanı sağlayan karavanlara ait ilanların sayısı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 40 artmış durumda. Vasıta raporuna göre Ttemmuz ayında tüm ilanlar arasında araçların yüzde 33’ü 0 – 100bin kilometre aralığında yer aldı. İlanların yüzde 36’sı ise 250.001 – 500.000 TL aralığında satışa sunuldu. Temmuz ayında ilan bakanların en çok ilgisini çeken marka sıralamasında liderlik Volkswagen’in oldu. Sıralama Renault, BMW, Mercedes Benz ve Opel ile devam ediyor.