Alışveriş sitelerinin “büyük indirim yalanı” yakında engellenecek

21 Eylül 2021 10:22

Alışveriş sitesi kuranlar için Ticaret Bakanlığı, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde değişiklik yapmayı öngörüyor. 

Birçok alışveriş sitesi indirim konusunda yıllardır büyük bir yalanın merkezinde yer alıyor. Bunu artık sanıyoruz bilmeyen yoktur. Büyük indirimlerin çoğu hileli olarak oluşturuluyor. Firmalar fiyatı normalden çok daha yukarıya çıkarıp indiriyor ve büyük indirim yaptıklarını iddia ediyor.

İşte bu konuda bir adım geliyor. Ticaret Bakanlığı, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde değişiklik yapmak istiyor ve bu kapsamda bir taslak hazırlanmış durumda.

Gelen haberlere bakılırsa önce fiyat yükseltilip ardından yüksek oranlı indirim yapıldığı izlenimi veren reklamlar önlenecek. Bunun için indirim oranı hesaplanırken, ürünün son 1 aylık zaman dilimindeki en düşük fiyatı esas alınacak.

Kaynaklara göre altyapının eski halinde indirim oranı hesaplanırken ürünün bir önceki fiyatının esas alınması öngörülüyordu. Ancak bu durum, satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, ardından yüksek oranlı indirim yapmasına yol açıyordu. Bu aldatmanın önüne geçilebilmesi için, indirim oranı belirlenirken, ürünün son 30 gün içindeki en düşük fiyatının esas alınması hükme bağlandı.

Ayrıca Yönetmeliğe “sıralama içeren reklamlar” başlıklı 25/A maddesi de ekleniyor. İnternet ortamında satışa sunulan mal ve hizmetin fiyat, nitelik gibi konularda karşılaştırılarak sıralama yapılması halinde, sıralamanın hangi kritere göre yapıldığı, tüketicilerin kolayca görebilecekleri bir yerde açıkça belirtilecek.

Hepsine ek olarak yönetmeliğe, tüketici değerlendirmeleri başlıklı 25/B maddesi ekleniyor. Bu madde ile internet ortamında ürüne ilişkin yapılan yorumların yayınlandığı alanda yer alması gereken zorunlu bilgilere açıklık getiriliyor.

Türkiye’de en çok hangi alışveriş sitesi kullanılıyor

Yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de en çok kullanılan alışveriş sitesi Trendyol. Trendyol, verilere göre Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor.

İkinci sırada yer alan Hepsiburada ise yüzde 17’lik bir pazar payına sahip. Üçüncü sırada yüzde 9 pazar payı ile N11, dördüncü sırada ise yüzde 4 pazar payı ile Gittigidiyor yer alıyor.

Listenin devamında ise karşımıza, Migros, Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon çıkıyor.

İlginizi Çekebilir

OPPO’nun Türkiye’de satılan akıllı saati

Paylaş