95 yıllık bir otomobil kültürüne sahip olan Borgward’ın geri dönüş planları oldukça iddialı. İki yıl önce ilk modelini tanıtan marka zaferi elektrikli otomobil pazarında arıyor.
1922 yılında Almanya’nın Bremen şehrinde Carl Borgward tarafından kurulan Borgward markası 32 yıllık üretim hayatı boyuca binek otomobil sınıfından sedan ve coupe modellerinin yanı sıra kamyon üretimi de gerçekleştirdi. Sokak modellerinin yanı sıra motor sporları organizasyonunda da boy gösteren marka küreselleşen dünyaya ayak uyduramayarak 1961 yılında kapanma kararını açıkladı. Markanın kapanma kararının iki kuşak ardından dedesinin izlerini tekrar hayata geçirmek için harekete geçen Christian Borgward Çinli yatırımcıların desteğiyle 2008 yılında markayı tekrar hayata geçirdiğini açıkladı. 2015 yılı Uluslararası Almanya Otomobil Fuarı‘nda 50 yılın ardından tekrar bir model tanıtan Borgward, BX7 adını verdiği bu aracıyla dönüşünü SUV segmenti üzerinden gerçekleştirdi.
Anka kuşu hikayesine benzeyen bu tekrar doğuş hikayesiyle rekabete tekrar ortak olan markanın yetkilileri diğer üreticilerde olduğu gibi elektrikli otomobilleri bunun için en büyük şans olarak görüyor. Özellikle birçok yeni markayı doğuran bir segment olan elektrikli otomobil pazarının son yıllardaki inanılmaz gelişimini düşündüğümüzde bu konu da ne kadar doğru bir adım attığını gören Borgward ekibi 2015 yılında tanıttıkları BX7’nin tamamen elektrikli versiyonuyla önümüzdeki günlerde pastadan pay kapmaya çalışacak. Teknik detayları henüz açıklanmayan
BXi7, dış yapısının yanı sıra özellikle kokpit tasarımıyla oldukça iddialı şekilde sokaklara çıkacak gibi gözüküyor. Borgward’ın dış tasarımını 2015’te tanıttığı model üzerinde yaptığı makyaj operasyonuyla oluşturduğu BXi7’de bu makyajın yoğunlukla ızgara ve tamponlar üzerinde uygulandığını görüyoruz.
Teknik değerlerini bilmediğimiz için şu aşamada aracın öne çıkan en önemli özelliğinin kokpiti olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Oldukça premium bir iç tasarıma sahip olan BXi7’de multimedya ve sürücü ekranı tamamen dijital bir yapıda karşımıza çıkıyor. Özellikle koltuk ve döşeme seçenekleriyle konfor ayağında da oldukça iddialı olan aracın bataryalarının
LG tarafından geliştirildiği biliniyor. İlk adımda
10.000 adet üretilmesi planlanan modelin üretim yeriyse markanın merkezinin yer aldığı
Bremen olacak. Standart versiyon olan BX7’nin de Çin’de üretildiğini hatırlatmakta fayda var. 2018 yılında seri üretimine başlanılması beklenen BXi7’nin teknik detayları önümüzdeki günlerde netlik kazanacak.