Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck, yaptığı bir açıklama kapsamında Volkswagen’den ucuz elektrikli araç istedi.
Şirketin adının Almanca halkın arabası anlamına geldiğini belirten ve hemen herkesin karşılayabileceği 20 bin euro bandında bir elektrikli araç üretilmesini isteyen Almanya Ekonomi Bakanı Robert Habeck, VW imzalı mevcut elektrikli araçları yüksek fiyatları üzerinden “lüks” olarak nitelendiriyor. Çin’in düşük fiyatlı araçlarıyla mücadele etmekte zorlanan Volkswagen, aslında çok uzun zamandır uygun fiyatlı bir kompakt elektrikli üzerinde çalışıyor. Ancak o aracın pazara ne zaman çıkarılacağı henüz bilinmiyor. Zor dönemlerden geçen üretici geçtiğimiz hafta başka bir haberle daha gündeme gelmişti. Teknik geliştirme süreçlerinin başındaki isim Kai Grünitz tarafından yapılan açıklamaya göre Volkswagen, maddi tasarruf elde etmek adına yeni otomobil geliştirme sürecini 4-5 yıldan 30-36 aya düşürüyor. Şirket yeni dönemde daha az prototip üretileceğini ve daha fazla dijital test gerçekleştirileceğini belirtiyor. Bu konuda, “Artık tüm geliştirme sürecini dijital bir prototip üzerinde yürütebiliyor, ürün geliştirme sürecini kısaltabiliyor ve detaylı testlerden ödün vermeden maliyetleri düşürebiliyoruz.” diyen Grünitz, gerçek testlerin azalmasının kaliteye hiçbir olumsuz etkide bulunmayacağını iddia ediyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen, hepsinden önceyse Çin’deki bir fabrikasını ve iki test pistini satmasıyla gündeme gelmişti. Alman otomobil üreticisi, Çinli SAIC Motor Corporation ile ortak olarak işlettiği Çin’in Sincan bölgesindeki fabrikasını sattığını duyurdu. Şirket buna ek olarak Turpan ve Anting’de yer alan test pistlerini de elden çıkardı. Sincan bölgesindeki fabrika, bölgedeki Uygur halkına yönelik insan hakları ihlalleri nedeniyle ciddi eleştirilerin merkezinde kalıyordu.
Volkswagen, üçüncü çeyrekte faaliyet kârının yüzde 42 seviyesinde düştüğünü bildirdi. Şirketin faaliyet kârı 2,86 milyar euroya düşerken, üçüncü çeyrek satış gelirleri yıllık yüzde 0,5 düşüşle yaklaşık 78,5 milyar euroya geriledi. Volkswagen, araç satışlarının 2024’ün üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,3 düştüğünü de söyledi.
Bu sonuçların üstüne bir açıklama yapan şirket CEO’su Oliver Blume, kötü durumların arkasında onlarca yıldır süregelen yapısal sorunlar olduğunu belirtmişti. Aynı zamanda Porsche’nin CEO’su da olan Blume, dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisinin yeniden toparlanması için maliyetleri büyük ölçüde azaltması gerektiğini dile getirmişti. CEO daha sonraki açıklamasında ise yeniden toparlanmak adına fabrika kapatma ve işten çıkarmaların artık kaçınılmaz olduğunu söylemişti