Alpine A110 motoruyla sürpriz yapan 2018 Renault Megane RS’in öne çıkan özellikleri

12 Eylül 2017 15:45

Beklenildiği gibi Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki yerini alan yeni jenerasyon RS, beklenmedik motoruyla otoriteleri şaşırttı.

Tüm rakiplerinin bir bir tanıtılmasının ardından gözlerin üzerine çevrildiği Renault Megan RS, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılanlar kervanına dahil oldu ve tüm detaylarıyla meraklılarıyla buluşmaya hazır bir şekilde podyuma çıktı. Geçtiğimiz ay içerisinde kamuflajsız olarak ilk görüntüleri sızan yeni jenerasyon, tasarımından çok sahip olduğu motor, altyapı ve sürüş dinamikleriyle merak edilen bir otomobil olarak günümüze kadar geldi. Beklenildiği ve bu zamana kadar sızan görsellerde görüldüğü gibi son nesil Megane üzerine eklenen performans parçalarıyla dış yapısı oluşturulan RS, sürprizini motor bölümünde yaptı.

Geri dönüşün keyifli izleri: Motor – Performans

Bu zamana kadar basına yansıyan detaylar doğrultusunda 2.0 litrelik motorla gelmesi beklenen Megane RS, neredeyse tüm otoriteleri yanıltarak uzun bir aradan sonra tekrar hayata dönen Alpine A110‘un motoruna sahip şekilde karşımıza çıktı. Turbo beslemeye sahip 1.8 litrelik dört silindirli bir yapıda olan bu motorla 276 beygir güç ve 390 Nm tork değerlerine sahip olan Megane RS’in Trophy versiyonundaysa 296 beygir güç ve 400 Nm tork olarak değişiklik gözlemleniyor. Şanzıman seçeneklerinde hem manuel hem de çift kavrama otomatik ünitelerle alınabilecek olan yeni jenerasyonda her iki seçenek de altı ileri değerine sahip. Renault’nun şanzıman bölümünde ayrı bir parantez açtığı yenilikse çift kavrama otomatik şanzıman üzerinde yoğunlaşıyor. Motor sporlarında kullanılan vites kulakçıklarının araca entegre edildiğini belirten Renault yetkilileri, bu yapı sayesinde en zorlu virajlarda bile sürücülerin direksiyon ile temas kesmeden vites değiştebileceğinin altını çiziyor.

Renault’nun geçtiğimiz dönemde açıkladığı resmi bilgilerin arasında yer alan altyapı özelliklerine ek olarak kendisini gösteren detaylar aracın sürüş dinamikleri üzerinde ciddi mesai harcandığını gösteriyor. Sport ve Cup olmak üzere iki farklı şasi üzerine geliştirilmiş versiyonlarla yola çıkacak olan yeni jenerasyon, ön tekerlekten çekişli yapısını sürdürürken, dört tekerlekten manevra, Launch Control ve vites geçişlerinde hızlı tepki sağlayan Multi-Change Down sayesinde fark yaratacak gibi gözüküyor. Bununla birlikte bağımsız yapıda süspansiyon ve LSD diferansiyel kilidi sadece Cup versiyonunda sunulan yenilikler arasında.

Beklenen izler: Donanım – Tasarım

Üzerine eklenen tampon ve kanatlarla birlikte Megane GT’ye oranla 60 milimetre daha uzun bir yapıya sahip olan RS, tamponlarına entegre edilen bayrak formlu ışıklandırmayla karakteristik farkını güçlendiriyor. Dış bölümünde 18 ve 19 inç‘lik özel tasarım jant seçeneklerinin sunulduğu aracın arka bölümünde yer olan Formula 1 temalı difüzör ve tek parça egzoz çıkışı kışkırtıcı hatların başında geliyor. İkonik Likid Sarı renk seçeneğine ek olarak Volkanik Turuncu adında yeni bir opsiyona da kavuşan RS’e bu formun yakıştığını da söylemeden edemiyoruz.


Kokpit bölümünde yine beklentilerin izinde yapının kullanıldığı modelde alüminyumdan pedal ve vites çevresine ek olarak karbon fiber ve Alcantara seçenekler ek olarak tercih edilebiliyor. Konsolda yer alan R-Link 2 ekranında gerçek zamanlı olarak sürücünün performansını gösteren ‘RS Monitör‘ ünitesinin kullanıldığı araçta, sürücüye kendi fotoğraf veya video çekmek için bir kamera bağlayıp ardından da bunları oynatmak, analiz etmek ve sosyal medyada paylaşma imkanı sunuluyor. Sürüş modlarıyla da oldukça zengin olan Megane RS’de Comfort, Normal, Sport, Race ve Perso olmak üzere beş farklı seçenek sunulmuş. Avrupa’da aralık ayından itibaren satışa sunulmaya başlanacak olan RS’in ilk teslimatlarının 2018‘de yapılması bekleniyor.
Paylaş