Beklenildiği gibi Frankfurt Otomobil Fuarı’ndaki yerini alan yeni jenerasyon RS, beklenmedik motoruyla otoriteleri şaşırttı.
Tüm rakiplerinin bir bir tanıtılmasının ardından gözlerin üzerine çevrildiği Renault Megan RS, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılanlar kervanına dahil oldu ve tüm detaylarıyla meraklılarıyla buluşmaya hazır bir şekilde podyuma çıktı. Geçtiğimiz ay içerisinde kamuflajsız olarak ilk görüntüleri sızan yeni jenerasyon, tasarımından çok sahip olduğu motor, altyapı ve sürüş dinamikleriyle merak edilen bir otomobil olarak günümüze kadar geldi. Beklenildiği ve bu zamana kadar sızan görsellerde görüldüğü gibi son nesil Megane üzerine eklenen performans parçalarıyla dış yapısı oluşturulan RS, sürprizini motor bölümünde yaptı.
Bu zamana kadar basına yansıyan detaylar doğrultusunda 2.0 litrelik motorla gelmesi beklenen Megane RS, neredeyse tüm otoriteleri yanıltarak uzun bir aradan sonra tekrar hayata dönen Alpine A110‘un motoruna sahip şekilde karşımıza çıktı. Turbo beslemeye sahip 1.8 litrelik dört silindirli bir yapıda olan bu motorla 276 beygir güç ve 390 Nm tork değerlerine sahip olan Megane RS’in Trophy versiyonundaysa 296 beygir güç ve 400 Nm tork olarak değişiklik gözlemleniyor. Şanzıman seçeneklerinde hem manuel hem de çift kavrama otomatik ünitelerle alınabilecek olan yeni jenerasyonda her iki seçenek de altı ileri değerine sahip. Renault’nun şanzıman bölümünde ayrı bir parantez açtığı yenilikse çift kavrama otomatik şanzıman üzerinde yoğunlaşıyor. Motor sporlarında kullanılan vites kulakçıklarının araca entegre edildiğini belirten Renault yetkilileri, bu yapı sayesinde en zorlu virajlarda bile sürücülerin direksiyon ile temas kesmeden vites değiştebileceğinin altını çiziyor.
Renault’nun geçtiğimiz dönemde açıkladığı resmi bilgilerin arasında yer alan altyapı özelliklerine ek olarak kendisini gösteren detaylar aracın sürüş dinamikleri üzerinde ciddi mesai harcandığını gösteriyor. Sport ve Cup olmak üzere iki farklı şasi üzerine geliştirilmiş versiyonlarla yola çıkacak olan yeni jenerasyon, ön tekerlekten çekişli yapısını sürdürürken, dört tekerlekten manevra, Launch Control ve vites geçişlerinde hızlı tepki sağlayan Multi-Change Down sayesinde fark yaratacak gibi gözüküyor. Bununla birlikte bağımsız yapıda süspansiyon ve LSD diferansiyel kilidi sadece Cup versiyonunda sunulan yenilikler arasında.
Üzerine eklenen tampon ve kanatlarla birlikte Megane GT’ye oranla 60 milimetre daha uzun bir yapıya sahip olan RS, tamponlarına entegre edilen bayrak formlu ışıklandırmayla karakteristik farkını güçlendiriyor. Dış bölümünde 18 ve 19 inç‘lik özel tasarım jant seçeneklerinin sunulduğu aracın arka bölümünde yer olan Formula 1 temalı difüzör ve tek parça egzoz çıkışı kışkırtıcı hatların başında geliyor. İkonik Likid Sarı renk seçeneğine ek olarak Volkanik Turuncu adında yeni bir opsiyona da kavuşan RS’e bu formun yakıştığını da söylemeden edemiyoruz.