Son ayların durgun geçtiği ikinci el otomobil pazarı, artık genel bir kesim için yatırım aracı olarak değerlendirilmeye başlandı.
Koronavirüs ve çip krizi derken, sahibi olanlar için otomobiller durduğu yerde inanılmaz şekilde değerlenen bir araca dönüştü. Son birkaç yılda sıfır kilometre modellerde yaşanan zammın paralelinde yaşanan artışlarla birlikte pazarın bambaşka bir seviyeye çıktığına şahit olduk. Son artışlar sonrasında satışların hatırı sayılır oranda düştüğü pazarın artık fiyat olarak zirve noktalarına geldiği fikri hakim. Sektörün önemli kaynaklarından birisi olan Pilot Garage‘ın Genel Koordinatörü Cihan Emre, ikinci el otomobil sektörünün güncel durumuyla ilgili notlarını paylaştı. Pazarda durgunluk olduğunu dile getiren Emre, otomobillerin kullanımdan ziyade bir yatırım aracı olarak görüldüğünün altını çizdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İkinci el otomobil artık yatırım enstrümanı
İkinci el otomobil fiyatlarında geçtiğimiz yıl yaşanan radikal artışların 2021 yılında yaşanmadığına, ancak kademeli olarak yılbaşından itibaren yüzde 5-8 arası fiyatların arttığına dikkat çeken Emre; “İkinci el araç pazarında bu yıl genel anlamda bir durgunluk var. Hareketi sağlayan en önemli unsurlardan birisi hali hazırda operasyonel filo kiralama şirketlerinin araçlarını yenilemesi ve eskiyen araçlarını pazara sunması. Artık bireysel kullanım ihtiyacından ziyade tüketiciler döviz, altın gibi otomobilleri de bir yatırım enstrümanı olarak görüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
100 bin TL birikime ulaşarak satın almayı hedeflediği otomobil, 120 bin TL’ye çıkabilir endişesiyle, hali hazırda 80 bin TL olan birikimini, 80 bin TL’lik bir otomobil satın alarak değerlendiriyor. Şimdiye kadar aklından hiçbir otomobil geçmeyen ve ihtiyacı olmayanlar da artık bir otomobil sahibi olmak istiyor. Pazara yeni dinamikler kazandıran bir unsur bu, diğer yandan operasyonel filo kiralama şirketlerinin araçlarını yenilemesi ve eskiyen araçlarını pazara sunması stok problemlerinin önüne geçiyor. ” şeklinde konuştu.