Teknolojik gelişmelerin ilerde çoğu kişiyi işinden edeceği uzun süredir biliniyor ve tartışılıyor. Hatta işleri makineler tarafından ele geçirilecek ilk iş kollarının neler olacağı sorusu da uzun süredir cevabını bekliyor. Amazon’un geliştirdiği yeni teknoloji, görünüşe bakılırsa müşteri hizmetleri çalışanlarının gelecekte zor zamanlar geçirebileceğini gösteriyor.
Amazon’un marifetli asistanı Alexa, yakında yalnızca kullanıcıların işine yarayacak cevaplar vermekle kalmayacak aynı zamanda şirketlerin yardım hatlarında da kullanıma sunulacak. Amazon Web Services’in hazırladığı Lily kod adlı yeni yazılım paketinin mart ayının ortalarında resmi olarak tanıtılacağı belirtiliyor. Söz konusu servisin hem mesajla hem de sesli olarak çalışacağı söyleniyor. Müşteri hizmetlerini arayanların sorduğu sorular yanıtlanıyor ve sorunlar çözüme ulaştırılmaya çalışılıyor. Alexa’nın gelişmiş yapısı sayesinde soruların büyük bir bölümüne yanıt veriliyor ve müşteriler saniyeler içerisinde sorunlarını çözebiliyor. Şirketler arayan müşterilerin kayıtlarını inceleyebiliyor ve böylece sistemi güncelleyerek daha iyi yanıtlar verilmesini mümkün hale getiriyor. Kullanıcılar müşteri hizmetlerini ikinci veya üçüncü kez ararsa direkt olarak gerçek müşteri hizmetlerine bağlanılıyor ve böylece arayan kişi boş yere zaman kaybetmiyor.
Tabii Alexa ne kadar gelişmiş olursa olsun bazı sorunların algoritma tarafından algılanması ve çözülmesi mümkün olmuyor. Dolayısıyla şirketlerin halen müşteri hizmeti çalışanı bulundurması gerekiyor. Fakat mevcut müşteri hizmetlerine göre artık insana daha az gerek olacağı ve şirketlerin de daha az çalışan alacağı düşünülüyor. Sistemin detaylarını öğrenmemiz için resmi duyuruyu beklememiz gerekecek.