Dünyanın en büyük alışveriş firmalarından Amazon, yurt dışında kullandığı kasiyersiz alışveriş sürecinde geri adım atmıştı.
Geçtiğimiz haftalarda alışveriş devinin ABD’deki fiziksel Amazon Fresh mağazalarında kullandığı kamera ve sensör temelli kasiyersiz alışveriş sistemini iptal edeceği aktarılmıştı. Şirket söylendiği kadarıyla bunun yerine “Dash Carts” adı verilen sistemi kullanacak, bu sistemde kişiler aldıkları ürünleri direkt olarak akıllı yapıdaki alışveriş sepeti / arabası içerisinde tarayabilecek. Peki “Just Walk Out” adı verilen kasiyersiz alışveriş sisteminde yolunda gitmeyen neydi? Bu konuda geçtiğimiz hafta paylaşılan haberlerde, kişilerin istedikleri ürünleri alıp kasada hiçbir ödeme yapmadan mağazadan ayrıldıkları sistemin (İnsanların çalışmadığı mağazalarda ödeme direkt olarak uygulama üstünden çekiliyordu) düzgün çalışması için Hindistan’da 1.000’den fazla insanın görev aldığı aktarıldı. Bu kişilerin ve sistemin çalışması için kullanılan ekipmanların aşırı yüksek maliyeti nedeniyle firmanın bu radikal denemeyi şimdilik rafa kaldırma kararı aldığı bilgisi paylaşıldı. Ayrıca sistemin tam olarak istenildiği gibi çalışmadığı ve sık sık sorunların yaşandığı da gelen bilgiler arasında yer almıştı. Bugün bu konuda bir resmi güncelleme yapan Amazon, sistemin sadece Hindistan’daki 1.000’den fazla Hintli ile çalışmadığını, o konudaki iddiaların doğru olmadığını ve sistemin büyük oranda yapay zeka ile otomatik altyapıdan güç aldığını aktardı. Müşterilerin son aşamada Dash Carts’ı kullanmayı tercih ettiğini belirten ve bu yüzden “Just Walk Out için yolun sonunun geldiği doğrulayan Amazon, Hintli detayı özelinde büyük bir dalga konusu olmuştu.