Büyük teknoloji şirketleri dikkat çeken Super Bowl reklamlarına başladılar. Bunlardan birisine Alexa özelinde Amazon imza attı.
Amazon tarafından Super Bowl özelinde yayınlanan yukarıda izleyebileceğiniz reklam filminde Scarlett Johansson ve Colin Jost‘un “zihin okuyan” Alexa ile geçirdikleri ilginç dakikalar gözler önüne seriliyor. Dijital asistanlar sevindirici şekilde henüz düşündüklerimizi okuyamıyor ancak bunun gelecekte gerçek olması halinde, kişisel ilişkilerin geleceği durum yayınlanan videoda güzel şekilde gösteriliyor.
Amazon Alexa, “Google Asistant ve Apple Siri” ile beraber pazarın en çok kullanılan dijital asistanları arasında başı çekiyor. Bunun arkasında Alexa’nın entegrasyona çok açık yapısı ve Amazon’un Alexa’yı merkeze alan çok sayıdaki donanımı yer alıyor.
Sürekli olarak dinleme yaptığı ve bunları analiz ettiğinden cevap performansı çok yüksek olan asistan, Türkiye pazarında ise çok az biliniyor. Bunun nedeni ise ilk olarak Alexa’nın Türkçe bilmiyor olması.
Amazon Türkiye’ye resmi olarak gelmesine rağmen Alexa’ya Türkçe dil desteği getirmiyor, buna bağlı olarak Echo serisi akıllı hoparlör gibi ürünleri de Türkiye’de resmi olarak satmıyor. Bu durumun değişmesinin uzun zamandır bekleyenler bulunuyor.
Google Asistant ile Apple Siri ise uzun zamandır Türkçe dil desteğine sahipler ve Türkiye’de büyük bir kesim tarafından sevilerek kullanılıyorlar.