Amazon’un 2014 yılında 1 milyar dolar ödeyerek satın aldığı Twitch, son raporlara göre para kaybetmeye devam ediyor.
WSJ’nin son raporuna göre 2023 yılında yaklaşık 667 milyon dolar reklam geliri ve 1,3 milyar dolar ticaret geliri elde eden Twitch, buna karşın para kaybetmeye devam ediyor. Amazon’un sahibi olduğu AWS’i kullanıyor olmasına rağmen çok yüksek sunucu masrafları bulunan ve aynı zamanda içerik üreticilerle gelir paylaşımı yapan şirket, 2014 yılından bu yana Amazon’a para kaybettiriyor. Amazon’un diğer alanlardan elde ettiği devasa gelir sayesinde hayatta kalan platform, son yıllarda Türkiye’de de çok büyük kan kaybına uğradı. Biliyorsunuz şu anda çok sayıda büyük Twitch yayıncısı canlı yayınlarına rakip platform Kick’te devam ediyor. Twitch, bizim gündemimize en son DJ’lere özel yeni bir gelir paylaşım programı ile gelmişti. Twitch, en özet haliyle DJ’lerin yayın gelirlerini plak şirketleriyle paylaşmalarına olanak tanıyan bir program hazırladı. Bu program sayesinde telif sorunları olmadan müzik yayınları yapılabilecek, bundan iki taraf da kazanç elde edecek. Bu konuda firma ekstra olarak şunları aktardı:
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Bugün, DJ’lerin popüler müziklerin büyük çoğunluğunu yeni açılan DJ Kategorisinde yayınlamalarını sağlayacak özel bir programı duyuruyoruz. Bu program, Universal Music Group, Warner Music Group, Sony Music ve Merlin tarafından temsil edilen çok sayıda bağımsız plak şirketinin katkısıyla hayat oldu. DJ’lerin canlı yayın yapmaları için güvenli bir alan sağlayan ilk büyük yayın hizmeti olmaktan gurur duyuyoruz.”
Dan Clancy daha önce de bazı açıklamalarda bulunmuştu. CEO’ya göre platformun mobil uygulamaları 2024 içinde yenilenecek. Twitch’in mobil planları arasında daha önce sadece masaüstüne özel olan moderasyon araçlarının uygulamalara getirilmesi, izleyicilerin abonelik, bit ve hediye satın alma yöntemlerinin değiştirilmesi ve genel olarak mobil uygulama deneyiminin yeni bir tasarımla beraber çok daha iyi hale getirilmesi yer alıyor. Uygulamalarda 2019 yılından bu yana büyük bir yenilik yapmayan firma, güncelleme ile Twitch içerik üreticilerinin uygulamalarda kısa videolar paylaşabilmesine de imkan tanıyacak.
Platform yeni dönemde yayıncılar arasındaki bağlantıyı ve ortak yayın altyapılarını da güçlendirecek, buna ek olarak Twitch’teki içeriklerin diğer platformlara aktarımı da hiç olmadığı kadar iyi ve kolay getirilecek. Forrester bu konuda, “Twitch’ten diğer sosyal ağlara aktarılan içerik miktarını büyük ölçüde artırmak istiyoruz. Amacımız çok daha fazla insanın Instagram’a her girdiğinde, TikTok’a her girdiğinde, YouTube Shorts’a her girdiğinde daha fazla Twitch içeriği görmesi.” açıklamasını yapıyor.