SEMA’nın en iddialı projelerinden birisi olan AMC Javelin Defiant, her noktası üzerinde ciddi zaman harcanmış bir yapıyı beraberinde getiriyor.
Amerikan klasikleri üzerine geliştirdikleri projelerle SEMA’daki yerini alan Ringbrothers ekibinin ilk projesi 1969 Dodge Charger Defector‘u geride bıraktığımız gün sizlerle paylaşmıştık. Ekibin organizasyonda örtülerini kaldırdığı diğer projesiyse doğrusunu söylemek gerekirse çok daha etkileyici oldu. Fuarın en iyi beş modeli arasına girecek olan geliştirmenin başrolündeyse özel ilgili olmayanların dışında herkesin bilmeyeceği bir 1972 AMC Javelin AMX var. Geçtiğimiz yıl sizlerle hikayesini paylaştığımız Javelin, 1988 yılında kepenk kapatan AMC’nin ardından adını bu yılki SEMA’nın imza modelleri arasına yazdıracak gibi gözüküyor. Projeyi hayata geçirmek adına Prestone ekibiyle ortaklığa giden Ringbrothers ortaya 1.036 beygirlik bir “şey” çıkarmış.
Kaputunun altında 6.2 litrelik sekiz silindirli “cehennem” imzalı bir motor barındıran araçta bu beygir değerinin elde edilmesi adına superşarj desteği uygulanıyor. Güç ünitesinden aktarma organlarına kadar her parçası özenle işlenen Javelin’de yazılımla kontrol edilen özel bir yakıt yönetim sistemi de yer alıyor. Bowler marka otomatik şanzımanla tüm bu kombinasyonları arka tekerlekten yere aktaran ekibin tahrik milini karbon fiber olarak tercih etmesi de dikkat çeken detaylardan. Aracın performansındaki en büyük destekçilerinden birisinin de Flowmaster egzoz sistemi olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.