AMD Fluid Motions Frame teknolojisi ile herhangi bir DirectX 11 ve DirectX 12 oyunda büyük performansı artışı elde edilebiliyor.
Herkese açık AMD Adrenalin Edition 24.1.1 sürücüsü ile beraber tam çıkışı yapılan AMD Fluid Motions Frame teknolojisi, şu aşamada RDNA3 temelli Radeon 700M, RX 6000 ve RX 7000 serisi ekran kartlarına destek veriyor ve DirectX 11 ile DirectX 12 temelli oyunlarda tam yüzde 97’ye varan performans artışı getirebiliyor. Detaylarına burada yer verdiğimiz “DLSS Frame Generation” gibi çalışan yeni teknoloji, işleme sırasında ekstra görüntü / kare oluşturarak performansı çoğu zaman ikiye katlayabiliyor. Örneğin FSR 2 açıkken 60 fps alan bir oyun, FSR 3 ve Fluid Motion Frame teknolojisi sayesinde tam 112 fps seviyesine kadar çıkabiliyor. Üst düzey AMD yetkilisi Frank Azor‘un, “Henüz denemediyseniz binlerce oyunda büyük kare hızı artışlarını kaçırıyorsunuz” dediği harika teknoloji, şimdilik sadece tam ekran modunda V-Sync kapalıyken görev yapıyor ancak üzerindeki çalışmalar aktif olarak devam ediyor.
Bundan önce AMD tarafından açık kaynak hale getirilen FSR 3, dikkat çekmişti. “DLSS” rakibi AMD FidelityFX Super Resolution 3 ya da kısaca FSR 3 için çıkış geçtiğimiz aylarda yapılmıştı. Çok sayıda Radeon ekran kartı sahibinin merakla beklediği teknoloji, ilk olarak “Forspoken” ve “Immortals of Aveum” gibi oyunlarda çıktı ve daha sonra başka birçok oyuna da getirildikten sonra AMD tarafından açık kaynak hale getirildi. Bu geçtiğimiz ay atılan son adım tahmin edebileceğiniz üzere büyük bir kapı açtı, bu sayede FSR 3 teknolojisini resmi olarak desteklenmeyen oyunlara getiren bazı ücretsiz modlar ile yayınlanmayan başlandı (DLSS 3 destekli her oyuna FSR3 getiren ücretsiz bir örnek burada yer alıyor). En son ise hazırlanan bir mod için yapılan sızıntı gündeme gelmiş, bununla beraber sistemin FSR 2 destekli her oyunda aktif edilebileceği ortaya çıkmıştı.