Avrupa macerasında markası için yeni dönemin başlangıcı niteliği taşıyacak elektrikli Ford Explorer, tasarımıyla şimdiden ilgi odağı oldu.
Elektrifikasyon süreciyle birlikte Avrupa pazarında kendine yeni bir rota çizen Ford, bu noktada pazarda daha iddialı olacağının mesajlarını bir süredir net açıklamalarla veriyor. Bunun için belkide en önemli silah olarak beğenilen Amerikan genlerini tasarım dinamikleriyle Avrupa’ya yansıtma çalışmalarını öne çıkaran marka, bu çalışmaların ilk somut örneğini saatler önce tüm dünyaya duyurdu. Tasarım ve geliştirme süreci Köln’de gerçekleştirilen Ford Explorer, markanın öne çıkarttığı Amerikan genlerini maceracı bir kompakt SUV iddiasıyla bir araya getiriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ford Explorer hakkında bilmeniz gerekenler
Tamamen yeni bir model olarak karşımıza çıkarılan Explorer, aslında bakılırsa Avrupa pazarı için iddialı bir isim tercihi olarak görülebilir. Uzun yıllardır Ford’un Amerika pazarındaki amiral gemisi SUV modeli olarak bildiğimiz rozeti, Avrupa’da orta segment nitelikleriyle bir arada göreceğiz. Avrupalı Explorer hakkında bilmeniz gereken ilk şey, Ford’un Volkswagen ile geliştirdiği ortaklığın temellerini barındırıyor olması. VW ID.4 ve diğer elektriklilerde kullanılan MEB platformu üzerine inşa edilen Ford Explorer, bu noktada Almanya cephesi ile kuzen olacak diyebiliriz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tasarım olarak köşeli ve maceracı formuyla pek çok kişinin beğenisini kazanan yeni Explorer için altyapı limitleri de hiç fena sayılmayacak bir oranda. Bu kapsamda masada görünen detaylara baktığımızda ailenin giriş seviyesinde yaklaşık 170 beygir güce sahip olan ve 55 kWh kapasiteli batarya ile kombin edilecek bir pakete yer verilecek. Bu versiyonda 350 kilometre menzil vadetmesi gündemde olan Explorer için tek elektrik motorlu versiyonun 280 beygirlik daha güçlü versiyonu ve 77 kWh kapasite bataryalı bir kombinasyonu da bizi bekliyor. Bu dinamiklerde ise menzil değerinin 540 kilometreye kadar esnemesi bekleniyor. Ailenin performs odaklı versiyonunda ise çift elektrik motoru ve dört tekerlekten güç aktarımıyla 335 beygirlik bir dinamik karşımızda olacak. Bu versiyonda ise menzil değerinin 490 kilometre dolaylarında olması bekleniyor. 170 kW’lık hızlı şarj desteğinin sunulduğu modelde 25 dakikalık dolumla yüzde 10’dan yüzde 80 doluluk seviyesine gelinebilecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Explorer, kokpit dinamikleriyle de tıpkı dışarıda olduğu gibi halihazırdaki tüm Ford modellerinden ayrılıyor. Konsolun merkezinde dikey formda konumlanan 15 inçlik multimedya ekranın elle hareket ettirilebilir yapısı kullanıcı deneyimideki ilk farklılıklardan olacak. Bununla birlikte Avrupa’da ilk kez bir Ford modelinde, gösterge koluna dokunarak sorunsuz ve güvenli bir şekilde şerit değiştirmek için Assisted Lane Change ve yoğun şehir merkezlerinde kapıları açmadan önce yaklaşan bisiklet sürücülerini bildiren “Clear Exit Assist” gelişmiş sürücü destek sistemleri sunuluyor. Donanım detayları önümüzdeki günlerde netleşecek olan ürün gamında ısıtmalı ve masaj fonksiyonlu koltuklar, ısıtmalı direksiyon, çift bölgeli otomatik klima ve önceden ısıtılabilen kabin gibi özelliklere yer verilecek.