Hollanda’nın başkenti ve ülkenin en yüksek nüfuslu şehri olan Amsterdam, bisikletlere özel su altı park alanını açtı.
Yapımı tam dört yıl süren Amsterdam Merkez İstasyonu önündeki su altı bisiklet park alanı, vatandaşlara ayrılmış 6.300 ve bisiklet paylaşım şirketlerine ayrılmış 700 farklı bölüm ile 26 Ocak 2023 tarihinde açıldı. Hemen aşağıdaki Twitter videosunda da görebileceğiniz üzere oldukça modern tasarlanan alanı kullanmak, 24 saat boyunca ücretsiz durumda. Bisiklet sürücülerinin daha sonraki her ilave gün içinse 1,35 euro ödeme yapması gerekiyor. Bu açıdan oldukça uygun olan garaj, gerçekten büyük önem arz ediyor çünkü şehirde bisiklet kullanımı inanılmaz yüksek bir seviyede yer alıyor. 880 binden fazla insanın yaşadığı şehirde her gün binlerce insan işine, gezmeye ya da okula bisiklet kullanarak gidiyor. Bu yüzden açılan garajın önümüzdeki dönemde büyütüleceği, açılacak ikinci bölüm ile beraber kapasitenin toplam 11 bine taşınacağı aktarılıyor. Tam 65 milyon dolarlık yatırım ile doğan proje, bisiklet odaklı atılmış tarihin en büyük projeleri arasında başı çekiyor. Yapılan açıklamaya göre Hollanda’nın Utrecht kentinde de 12 bin kapasiteli bir bisiklet garajı (Su altında değil) bulunuyor.
∗Bu önemli projenin tam olarak nasıl hayat bulduğunu ise aşağıdaki time-lapse videosu ile görebilirsiniz. Sayıları sürekli olarak artan bisikletlerin barındırılması için gerçekten büyük bir emek verilmiş.
Bisiklet kullanımı daha önce de aktardığımız üzere sadece Hollanda merkezli değil küresel olarak da artıyor. Bunun arkasındaki en büyük nedenlerden birisi ise sayıları artan elektrikli bisiklet modelleri oluyor. Daha önce bisikletleri yorucu bulan çoğu kişi, elektrikli bisikletler ile beraber bu konudaki görüşlerini değiştirmeye başladı. Türkiye’de de bisiklet kullanımı elektrikli modeller ile beraber hızlıca artıyor. Artık yollarda daha önce hiç olmadığı kadar çok sayıda bisiklet görülüyor. Buna ek olarak elektrikli scooter ve motosiklet modelleri de artıyor. Türkiye’de bu artışın arkasındaki en büyük neden çevreci yaklaşım ya da aktif bir yaşam biçimi değil, otomobil modellerinin uçan fiyatları oluyor. Çoğu kişi dört tekere gücü yetmediği için iki tekere yönelmek zorunda kalıyor.