Türk otomobil tarihinin en özel modellerinden birisi olan Anadol STC, önümüzdeki yıl daha önce girmediği türden bir rekabete dahil olacak.
Devrim ile birlikte Türk otomobil tarihinin en önemli otomobillerinden birisi olan Anadol STC, dinamikleriyle döneminin sportiflik felsefesini çok başarılı şekilde aktarıyor. 1973 ile 1975 yılları arasında üretilen ve günümüzde yürür halde çok az sayıda örnekleri kalan Türkiye’nin ilk spor otomobili şu sıralar daha önce deneyimlemediği macera için hazırlanıyor. İlki 1907 yılında olmak üzere aralıklarla düzenlenen ve dünyanın en zorlu organizasyonlarından birisi olan Pekin – Paris Klasik Otomobil Dayanıklılık Yarışı, iki yıl sonra 2022 itibarıyla tekrar start alacak. Katılımcıların 37 günde toplamda 17 bin kilometreyi devireceği organizasyon için önemli değişimlerle yeniden yoğurulan Anadol STC, Ford Motorsport Türkiye’nin garajında tamamlanmayı bekliyor.
STC, organizasyon kapsamında ihtiyaç duyulan dayanıklılık parametreli için 360 derecelik değişimlerle bizi karşılıyor. Gövde üzerinden başlayan güçlendirme çalışmalarında, karoser modifikasyonu da dikkatimizi çekiyor. Aracın en büyük problemlerinden birisi olarak görülen alçak tavan yapısının çözümü için taban bölümünde değişimleri yapılmış olması da, pilot ve yardımcı pilotun kokpitte geçireceği süreyi daha konforlu kılacak.