Şimdi sizlere pek çok kişinin oynamayı tercih etmeyeceği, bir o kadarının da adını dahi duymayacağı bir oyundan, Ancestors’tan bahsedeceğiz. Bize göre üzerinde uzun uzun konuşulmayı hak eden bir oyun çünkü sektörde bu denli risk almaktan çekinmeyen bir yapıma denk gelmek oldukça güç.
Öncelikle bilmelisiniz ki bu oyunun arkasında gerçekten çok özel bir isim bulunuyor. Prince of Persia ve Assassin’s Creed gibi iki muazzam serinin mimarı olan Patrice Desilets, uzun yıllar süren sessizliğini kendi kurduğu oyun stüdyosu Panache Digital Games bünyesinde ürettiği Ancestors: The Humankind Odyssey ile bozuyor. Bu detay önemli çünkü Desilets’in ne denli usta bir oyun yapımcısı olduğunu ve Ubisoft’tan kendisini aşağı çeken zincirleri kırıp, hayallerindeki oyunları yapabilmek için adına ayrıldığını biliyoruz. İşte Ancestors; bu hayal gücünün, uğruna savaş verilenlerin sonucu. Oyunu oynadığınız zaman, neden Desilets’in bunu herhangi bir AAA firma altında piyasaya sürmeyeceğini anlayacaksınız. Çünkü oyun ezber bozuyor, sektör kurallarına kafa tutuyor ve potansiyel satış rakamlarına sırtını çeviriyor. Hiçbir büyük yapımcı firma satmayacağından emin oldukları bir oyunun yapımına onay vermez. Desilets ise, satmayacağını bile bile bu oyunu hayata geçirmeye karar veriyor.