App Store baştan aşağı yenileniyor

09 Haziran 2016 09:39

Apple, önümüzdeki hafta gerçekleştireceği Dünya Geliştiriciler Konferansı öncesinde önemli açıklamalarda bulundu. The Verge’e konuşan Apple’ın küresel pazarlamadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Philip Schiller, App Store’da önemli değişikliklere gidileceğini belirtti.

App Store’daki keşif sürecini ve uygulama değerlendirme deneyimini iyileştirmek için çalıştıklarını söyleyen Schiller, arama sonuçlarının bundan böyle daha kullanışlı olacağını söyledi. Geliştiricilerin bundan böyle 200’ün üzerinde abonelik fiyat noktasından birini seçebileceğini dile getiren Schiller, bölgesel olarak fiyatlandırma da yapılabileceğini belirtti. Reklamlı arama sonuçlarının geleceğini söyleyen Schiller, geliştiricilerin Apple’a ödeme yapması durumunda arama sonuçlarında en üst kısımda uygulamalarını listeleyebileceğini ve geliştiricilerin uygulama fiyatlarını aylık olarak belirleyebileceklerini ifade etti.

Apple bilindiği üzere uygulamaların yüzde 30 oranında kar payına ortak. Yüzde 70 oranındaki kar payı ise geliştiricilere ait. Apple’ın bu oranı yüzde 15’e düşürüceğini söyleyen Schiller, uygulama değerlendirme süreninin de hızlandırıldığının altını çizdi. Uygulamaların yüzde 90’lık kısmının iki güç içerisinde değerlendirdiğini söyleyen Schiller, kullanıcıların App Store’u günde en az bir kez ziyaret etmesini amaçladıklarını belirtti. Apple’ın yeni App Store hakkındaki tüm detaylarını 13 Haziran‘da gerçekleştireceği Dünya Geliştiriciler Konferansı’nda açıklayacak, biz de bu bilgileri sizlerle paylaşacağız.

Paylaş