Koronavirüs salgınıyla birlikte uygulama marketlerine olan ilgi de arttı. Gelen son bilgilere göre App Store mağazasındaki uygulama indirmeleri bu yıl rekora imza attı.
Kullanıcıların evlerinde zaman geçirdiği bugünlerde uygulamalara olan ilginin çok daha fazla olduğu belirtiliyor. Noel’de yapılan mobil harcamaların şu ana kadarki toplam harcamaların yüzde 4.5’in oluşturduğu söyleniyor. 1 Aralık’tan 27 Aralık‘a kadar dünya genelindeki harcamaların yaklaşık 9 milyar dolara ulaştığı dile getiriliyor. Noel’de harcamaların çoğunluğunun mobil oyunlar olduğu ifade ediliyor. Bir önceki yıl 232,4 milyon dolarlık harcama yapılırken bu yıl 295,6 milyon dolarlık harcama yapıldığı söyleniyor. Mobil oyunlardan sonra eğlence uygulamaları listede ikinci sırada karşımıza çıkıyor.
App Store’da Eğlence uygulamalarından 19,3 milyon dolar gelir elde edildiği belirtiliyor. Mobil oyunların dışında, TikTok, Noel’de dünya genelinde 4,7 milyon dolar gelir elde ederek, tüketici harcamaları açısından en iyi uygulama oldu. Bu arada altını çizmekte yarar var. Daha önceki yıllarda olduğu gibi dünya genelinde iOS cihazlardan daha fazla Android cihaz var. Ancak en fazla gelir iOS uygulamalarından elde ediliyor. Önümüzdeki yıllarda uygulamalardan daha fazla gelir elde edilmesi bekleniyor.