Apple‘ın Türkiye’de 899 TL fiyat etiketiyle satılan kablosuz kulaklık modeli AirPods, çok büyük talep görüyor. Bu talebin yeni yılda da değişmeyeceği söyleniyor.
Apple’a yakın çok sağlam kaynakları bulunan analist Ming-Chi Kuo, şirketin 2018’de 26-28 milyon ünite arasında AirPods satabileceğini açıklıyor. 2017’yi 13-14 milyon üniteyle kapatacağı tahmin edilelen kablosuz kulaklık, görünüşe bakılırsa yeni yılda satışını ikiye katlamaya hazırlanıyor. Bu rakama ulaşması halinde kablosuz kulaklık pazarında bir rekora imza atacağı belirtilen ürün, artık üretim sorunları da yaşamıyor. Satışa çıktıktan sonra uzun bir süre rahat şekilde elde edilemeyen kulaklık, şimdiden şirketin en popüler aksesuar modeli konumunda bulunuyor. Bunun arkasında ise sunulan sorunsuz bağlantı deneyimi yer alıyor.
Apple AirPods özellikleri
Apple’ın bu gelişmiş kulaklık modeli gücünü özel olarak geliştirilmiş Apple W1 çipten alıyor. Optik sensörlerden ve hareket ivmeölçerinden yararlanarak kulağınızda takılı olup olmadığını algılayan kulaklık, Mac sistemlere de bağlanabiliyor. Ses düzeyini ayarlamak, şarkıyı değiştirmek, arama yapmak ve yol tarifi almak için Siri’yi kullanabilen ürün, tek şarjla 5 saat batarya süresi sunabiliyor. Şarj kutusu ile bu süre 24 saate çıkartılabilirken, kutuda 15 dakika şarj 3 saat dinleme anlamına geliyor. Yapısına rağmen sunduğu ses kalitesi beğenilen kulaklık, tasarımıyla eleştirilmesine rağmen ciddi satış rakamlarına ulaşıyor.