Teknoloji devi Apple, uygulama marketi App Store içerisindeki reklam sayısını artırma konusunda yeni bir dönem başlatıyor.
Apple, App Store’dan daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarma konusunda farklı imkanlar yaratmak adına yeni bir adım attı. Bu adım kapsamında da uygulama marketine yeni reklamların geleceği duyuruldu. Şimdiye kadar reklamları arama temelinde sunan Apple, yeni dönemde uygulama sayfalarının en altında başka uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak. Firma aynı zamanda market açıldığı zaman karşımıza çıkan “Bugün” kısmına da uygulama reklamları almaya başlayacak. Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek firma, reklamların geliştiricilere büyük katkı sağladığını belirtiyor. Bu reklamlar kullanıcı özelinde çok tepki çekecek gibi görünmüyor çünkü keşif sürecine yardımcı oluyor.
Apple dünyasının uygulama marketi App Store, genel olarak güvenli bir market konumunda. Buna karşı geçmişte birçok can sıkıcı gelişmeyle de gündeme gelen market, çok büyük bir kullanıcı kitlesine hitap ettiğinden kötü niyetli uygulama geliştiricilerin hedefinde yer alıyor. Bu konuda geçtiğimiz dönemde bazı bilgiler veren teknoloji devi Apple, 2021’de 1,6 milyonun üzerinde riskli ve güvenilmez uygulamanın ve uygulama güncellemesinin kullanıcıları dolandırması engellendiklerini duyurmuştu.
1,5 milyar dolarlık dolandırıcılık faaliyetini engellediklerini aktaran Apple, 2021’de 157 binden fazla spam, kopya ve kullanıcılarını yanlış yönlendiren uygulamayı da markete almadıklarını söyledi. 34 binden fazla uygulamayı gizli özellikler üzerinden engelleyen Apple, 800 binden fazla geliştiriciyi yasakladıklarını da duyurdu. Firma 340 binden fazla uygulamanın ise gizlilik ihlalleri / politikaları nedeniyle App Store içerisine alınmadığını belirtmişti.