Apple, App Store reklamlarını Türkiye’ye de getirdi

03 Ekim 2024 08:22

Teknoloji devi Apple, uygulama marketi App Store merkezli reklam altyapısını aralarında Türkiye’nin de olduğu yeni ülkelere açtı.

Apple, geçtiğimiz yıllarda daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilere uygulamalarını öne çıkarmaları konusunda farklı imkanlar yaratmak adına uygulama marketi App Store’a reklamlar getirdi. Apple Search Ads adı altında kullanıma sunulan bu reklam altyapısı bugün Türkiye, Cezayir, Moğolistan, Fas, Slovakya, Özbekistan, Bulgaristan, Gana, Bahreyn, Irak, Kıbrıs, Ermenistan, Lüksemburg, Nepal, Sri Lanka, Letonya, Slovenya, Estonya, Kırgızistan, Kenya ve İzlanda‘ya da genişletildi. App Store’da görünen dört tür reklam bulunuyor: “Bugün sekmesinde gösterilen reklamlar, kullanıcı bir sorgu girmeden önce arama sayfasında gösterilen reklamlar, arama sonuçlarının üst kısmında yer alan reklamlar ve uygulama sayfalarının alt kısmına konumlandırılan reklamlar.” Reklamların altına “reklam” olduğunu mavi renkli bir logo ile açık olarak belirten firma, daha önce yaptığı açıklamada reklamların geliştiricilere büyük katkı sağladığını belirtmişti.

App Store’da görünen ilk reklamlar büyük tepki çekmişti. Çünkü uygulama sayfalarının en altına yerleştirilen reklamlar arasında kumar uygulamalarının reklamları da yer alıyordu. Birçok uygulama geliştirici bundan hiç hoşlanmadı ve süreci özellikle Twitter’dan (artık X) şikâyet etmeye başladı. Durum büyük internet siteleri tarafından da gündeme taşınınca Apple geri adım atmak zorunda kalmıştı. Resmi bir açıklama yapan firma, App Store merkezli kumar reklamlarını durdurmuştu.

Apple App Store odaklı reklam adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın

Paylaş