Apple, App Store’daki yeni reklam macerasına iyi başlamadı

27 Ekim 2022 08:36

Teknoloji devi Apple, uygulama marketi App Store içerisindeki reklam sayısını artırmaya başladı. Ancak ilk çıkış büyük tepkiler çekti.

Apple, App Store’dan daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarma konusunda farklı imkanlar yaratmak adına geçtiğimiz aylarda yeni bir adımın duyurusunu geçmişti. Bu adım kapsamında da uygulama marketine yeni reklamların geleceği duyurulmuştu. İşte bu reklamlar geçtiğimiz saatlerde yurt dışında aktif olmaya başladı. Ancak görünen ilk reklamlar büyük tepki çekmeye başladı.

Çünkü uygulama sayfalarının en altına yerleştirilen reklamlar arasında kumar uygulamalarının reklamları da yer alıyordu. Birçok uygulama geliştirici bundan hiç hoşlanmadı ve süreci özellikle Twitter’dan şikâyet etmeye başladı. Durum büyük internet siteleri tarafından da gündeme taşınınca Apple geri adım atmak zorunda kaldı. Resmi bir açıklama yapan firma, Apple Store merkezli kumar reklamlarını durdurdu. Kumar uygulamalarının reklamları yüksek ihtimalle yeni dönemde sadece kendi aralarında görünecek, örneğin bir fotoğraf uygulamasının sayfasında kumar uygulamasının reklamı olmayacak.

Peki yeni dönem tam olarak neler getiriyor? Şimdiye kadar reklamları arama temelinde sunan Apple, yeni dönemde uygulama sayfalarının en altında başka uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başladı.  Firma aynı zamanda market açıldığı zaman karşımıza çıkan “Bugün” kısmına da uygulama reklamları almaya başladı.

Reklamların altına “reklam” olduğunu mavi renkli bir logo ile açık olarak belirten firma, daha önce yaptığı açıklamada reklamların geliştiricilere büyük katkı sağladığını belirtmişti. Bu reklamlar kullanıcı özelinde çok tepki çekecek gibi görünmüyor çünkü keşif sürecine yardımcı oluyor.

Apple App Store’un yeni reklamları önümüzdeki haftalarda Türkiye merkezli olarak da kullanılmaya başlanacak. Burada küresel bir çıkış yapacak teknoloji devi, yeni dönemi sadece Çin merkezli olarak uygulamayacaklarını belirtiyor. Bunun nedeni halen tam olarak açıklanmıyor.

Apple App Store odaklı reklam adımı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın

Paylaş