Teknoloji devi Apple, uygulama marketi App Store için Avrupa merkezli olarak bir fiyat artışına gideceğini duyurdu.
Yapılan resmî açıklamaya göre 5 Ekim sonrasında Avrupa merkezli App Store fiyatlarına zam yapılacak. Bunun ne kadar olacağı bilinmiyor ancak uygulama ve uygulama içi satın alım fiyatlarını artıracak zamdan, euro kullanan tüm pazarların etkileneceği aktarılıyor. Bu artışa neden olaraksa euro para biriminin dolar karşısında değer kaybetmesi gösteriliyor. Bu arada şirket, “Şili, Mısır, Japonya, Malezya, Pakistan, Polonya, Güney Kore, İsveç ve Vietnam” merkezli olarak da zam yapılacağını aktarıyor. Şimdilik Türkiye özelinde bir artış bilgisi verilmiyor.
Bu arada Apple, App Store’dan daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarma konusunda farklı imkanlar yaratmak adına planlar da yapıyor. Bu planlar kapsamında da uygulama marketine yeni reklamların geleceği duyurulmuştu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şimdiye kadar reklamları arama temelinde sunan Apple, yıl sonunda başlaması beklenen yeni dönemde uygulama sayfalarının en altında başka uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak.
Firma aynı zamanda market açıldığı zaman karşımıza çıkan “Bugün” kısmına da uygulama reklamları almaya başlayacak. Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek Apple, reklamların geliştiricilere büyük katkı sağladığını belirtiyor.
Apple ve App Store zamları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın