Teknoloji devi Apple, çeyrek sonuçlarıyla beraber uygulama takibi denetimleri adını verdiği yeni dönem için de başlangıcı verdi.
Apple, bir sonraki iOS 14, iPadOS 14 ve tvOS 14 betalarıyla beraber önemli bir dönemin bağlayacağını duyurdu. Bu uzun zamandır gündemde olan yeni dönem yukarıda da dediğimiz gibi “uygulama takibi denetimleri” olarak geçiyor. Firmanın tanıtımını ilginç şekilde direkt olarak Facebook üzerinden yaptığı bu süreç için kendi açıklaması şöyle:
“Aygıtlarınız hayatınızda olan biten her şeyi içeriyor. Bu nedenle uygulamaların verilerinizi takip edip reklam amacıyla diğer şirketlerle veya veri aracılarıyla paylaşması konusunda söz hakkınız olması gerektiğine inanıyoruz.
2021 yılının başlarından itibaren, sizi başka şirketlere ait diğer uygulama ve web sitelerinde takip etmek isteyen uygulamaların izninizi istemeleri zorunlu hale gelecek. Ayarlar menüsünden herhangi bir uygulamayla ilgili tercihlerinizi değiştirebilecek veya uygulamaların izin istemesini tamamen engelleyebileceksiniz.”
Kişiler ayarlar içerisinden takip izni verdiği uygulamaların iznini istediği zaman kapatabilecek ve özellik önümüzdeki 2-3 ay içerisinde herkes için kullanımda olacak.
Apple güvenlik konusunda kısa süre önce de önemli bir adım atmış ve AppStore’da önemli verileri göstermeye başlamıştı. Firma bu konuda da şunu diyor:
“Aralık 2020 ile birlikte, App Store’daki ürün sayfalarında geliştiricilerin gizlilik şartlarına dair hazırladıkları özetleri kolayca okunabilir bir formatta sunan yeni bir bölüm yer almaya başlıyor. Bu bölümde geliştiricilerin konumunuz, gezinme geçmişiniz ve kişileriniz gibi size ait verileri nasıl topladığı ve kullandığı açıklanıyor.
Bu, verileriniz üzerindeki kontrolünüzü ve şeffaflığı artırmak için sürdürülen çalışmaların bir parçası. Apple, kullanıcıların bilinçli seçimler yapabilmelerini sağlamak için bu özelliği güncellemeye ve geliştiricilerle birlikte çalışmaya devam edecek.”
Apple tarafından başlatılan yeni dönemi en çok Facebook eleştiriyor
Sosyal medya devi hatırlarsınız geçtiğimiz ay ABD merkezli üç büyük gazeteye iki adet tam sayfa reklam vermişti. Şirket iki gün üst üste gelen bu reklamlar ile direkt olarak Apple’ı hedef alıyordu. Facebook burada Apple’ın özelleştirilmiş reklamları engellemesini kötü buluyor ve bunun özellikle bünyesinde ufak işletmelere çok ciddi zarar vereceğini aktarıyor. Kişilerin “kişisel verilerini” takip edemeyecek olmasını ufak şirketler üzerinden haklı göstermeye çalışan Facebook, bunun çok ciddi zarara yol açacağının üstünü çiziyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Google ise dün akşam yaptığı açıklama ile geliştirdiği bazı iOS uygulamalarının (Net isimler belli değil) IDFA olarak da geçen kişiselleştirilmiş reklam verisi toplamayı bırakacağını açıkladı. Google geçilecek yeni dönemde kişilerin karşısına “kişiselleştirilmiş reklamlar için açtığınız uygulamanın verilerinizi takip etmesini ister misiniz?” uyarısını çıkarmak istemiyor.
Google’ın bu konuda önemli bir açıklaması bulunuyor. O da yeni dönem sonrasında uygulama geliştiricilerin reklam gelirlerinin hatırı sayılır oranda düşeceği yönünde. Özelleştirilmiş reklamlar daha önce de söylediğimiz gibi daha değerli yani iki tarafa da daha çok para getiriyor.