Apple, en değerli marka unvanını en büyük rakibine kaptırdı

21 Mayıs 2014 14:32


Google ve Apple hep burun farkıyla birbirinin önüne geçen iki dev olsa da, marka araştırmaları uzun bir süredir Apple’ın en değerli marka unvanıyla birincilik tahtına kurulmuş olduğunu gösteriyordu. Ancak her güzel şey gibi Apple’ın dile kolay üç yıl süren hükümranlığı da sona ermiş gibi görünüyor, üstelik tahtın yeni sahibi Google!

Millward Brown tarafından 2006 yılından beri hazırlanan 100 Top BrandZ raporu dünyanın en değerli 100 markasını belirliyor. Hazırlanan en yeni rapora göre Google marka değerini yüzde 40 oranında artırarak 158,8 milyar dolarla zirveye yerleşirken, marka değerinden yüzde 20 kaybeden Apple, 147,8 milyar dolarla ikinci sırada. Üçüncü sırada ise IBM bulunuyor.


Peki Google’ı sonunda Apple’ın önüne geçiren nedir? Millward Brown yetkililerine göre bu durumun arkasındaki en önemli etken Apple’ın artık karşımıza devrimsel yeniliklerle çıkmak yerine var olan ürünlerini geliştiren bir stratejiyi benimsemesi. Google ise geçtiğimiz yıl dünyaya internet götüren Project Loon’dan modüler telefon Project Ara’ya kadar çeşit çeşit yenilikle karşımıza çıktı. Apple’ın bir süredir izlediği ve devrim yerine evrimi tercih eden yaklaşımın Apple için iyi haber olmadığını daha önce de paylaşmıştık, bakalım marka tahtını Google’a kaptırmak firmanın strateji değişikliğine gitmesine neden olacak mı?

Top BrandZ’e göre en değerli 10 marka:
1. Google
2. Apple
3. IBM
4. Microsoft
5. McDonald’s
6. Coca Cola
7. Visa
8. AT&T
9. Marlboro
10. Amazon

Paylaş