Teknoloji devi Apple ve Facebook arasında geçtiğimiz haftalarda ortaysa çıkan tartışma konusu üzerinden bir geri adım geldi.
Gündemi yakından takip edenlerin bildiği üzere Apple yaptığı komisyon kesintileri yüzünden haftalardır gündemde. Biliyorsunuz geçtiğimiz ay Epic Games Fortnite oyununun iOS ve Android sürümlerine Apple ve Google’ın yerleşik ödeme sistemlerine alternatif bir ödeme altyapısı eklemiş çünkü Apple’ın ve Google’ın marketlerdeki yüzde 30’luk komisyon kesintisine karşı çıkıyordu. Aynı kesinti durumunu daha sonra Facebook da eleştirmişti. Firma bünyesindeki ücretli online etkinlik düzenleme (Dersler ve eğitimler dahil) sistemine “Apple burada yüzde 30 komisyon alıyor” ibaresini eklemek istemiş, Apple ise buna izin vermemişti.
Apple’ın ayrıca Facebook’un “kendilerine özel komisyon kesintisi belirleme” ile ödemeleri “Facebook Pay” üzerinden yapma sistemini de kabul etmediği de aktarılmıştı. Teknoloji devi bu ödemelerde kendi sisteminin kullanılmasını şart koşuyor ve burada yüzde 30 kesinti yapıyordu. İşte tam da bu noktada bir geri adım geldi.
Apple, 2021’e kadar Facebook’tan bu bahsettiğimiz etkinlikler için kesinti yapmayacağını duyurdu. Ancak dediğimiz gibi süreç şimdilik sadece geçici bir süreç için gerçekleştirilmiş durumda. Teknoloji devi bu konuda yaptığı kesintisiyle koronavirüs döneminde ciddi zarar gören küçük işletmeleri daha da zora sokuyor deniyordu. İşte geri adımın Facebook’tan çok bu şirketler için atıldığı tahmin ediliyor.
Facebook, Apple tarafına iOS 14 üzerinden de yükleniyor
iOS 14, özelleştirilmiş reklamlar için kullanıcı verilerinin toplanmasını engelleme özelliğine sahip olacaktır. İşte bu özellik Facebook tarafını hiç memnun etmedi. Çünkü Facebook’un ana gelir kaynağı reklamlar. Firma burada spesifik olarak da kişiye özel reklamlar üzerinden ciddi paralar kazanıyor. Birçok diğer firma gibi kişilerin beğenilerini takip eden ve ona göre reklam gösteren Facebook, bunu iOS 14 ile yapamayacaktı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firma iOS 14 ile geçilecek gizlilik altyapısının belirli kalemlerdeki reklam gelirlerini yüzde 50 oranında düşüreceğini aktarmıştı. Biliyorsunuz Apple kısa süre önce bir geri adım attı ve bu güzel özelliği 2021’e ertelediğini duyurdu. Yani sonuç olarak bu özellik iOS 14 ile çıkış yapmadı. Apple bu yeni dönem için geliştiricilere biraz daha zaman tanımak istediklerini belirtti.