Apple gibi ABD’li teknoloji devleri, yasak riski altında TikTok için milyonlar harcıyor

06 Nisan 2023 16:43

Sosyal medyanın en önemli platformlarından birisi halini alan TikTok, maddi olarak hiç olmadığı kadar iyi durumda bulunuyor.

TikTok, daha önce de sık sık dile getirdiğimiz üzere ABD özelinde ulusal güvenliğe risk olarak görülüyor. Bu yüzden birçok farklı yasakla karşı karşıya kalan platform, ileride geniş çaplı olarak da yasaklanabilir. Yani önümüzdeki dönemde ABD’deki kullanıcılar TikTok’a erişimi kaybedebilir, uygulama App Store ve Play Store’dan silinebilir. Bunu önlemek adına planlar yapan ve bazı büyük adımlar atan firma, tüm bu sorunların ortasında adeta para basmaya devam ediyor. FT’nin son haberine göre ABD merkezli teknoloji devleri, yasak riski altında TikTok için milyonlarca dolar reklam harcaması yapmaya devam ediyor. Hatta reklam harcamalarının mart ayında arttığı aktarılıyor. Sensor Tower’ın verilerine göre TikTok’taki ABD merkezli reklamlar mart ayında spesifik olarak yüzde 11 artış gördü, Pepsi, DoorDash, Amazon ve Apple gibi şirketler en çok harcama yapanlar arasında yer aldı. Burada en çok teknoloji devi Apple dikkat çekerken, büyük firmalar henüz süregelen yasal süreçlerden çekinmiyor, platforma devasa paralar aktarmaya devam ediyor.

Peki TikTok ABD’de neden bu kadar hedef alınıyor? Platform, ABD’li vatandaşların verisini topluyor ancak bunu diğer sosyal medya platformları da yapıyor. Burada kullanıcı verilerinin Çin’e gitmesi endişe yaratıyor, aynı zamanda platformun ABD’deki reklam pastasının çok büyük bir bölümünü ele geçirmesi de odak noktada yer alıyor. ABD’li sosyal medya şirketleri, inanılmaz geri dönüşleri olan TikTok yüzünden büyük bir reklam geliri kaybediyor, bunu değişmesi için de uzun zamandır “ulusal güvenlik” bahanesiyle ciddi bir lobi faaliyeti yürütüyor. Bu tarz konularda ABD’li siyasetçiler, büyük ödemeler yapılarak istenilen tarafa yöneltilebiliyor.

TikTok gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın

Paylaş