Üst seviye Apple yöneticilerinden Eddy Cue, arama motoru pazarında Google’a rakip olma gibi bir planları olmadığını açıkladı.
Eddy Cue, Washington’daki bir ABD federal mahkemesine sunduğu dosyada, Apple’ın şu nedenlerden dolayı Google’a rakip bir arama motoruna karşı olduğunu söyledi: “Bir arama motorunun geliştirilmesi Apple’a milyarlarca dolara mal olur ve geliştirme süreci uzun yıllar sürer. Bu durum, yatırım bütçesini şirketin odaklandığı diğer alanlarından uzaklaştırır. Arama motoru alanı yapay zeka nedeniyle hızla gelişiyor. Bu nedenle Apple için bir arama motoru geliştirmek ekonomik olarak riskli bir durum olacaktır. Bir arama motoru işi yaratmak için Apple’ın hedefli reklam satması gerekir ki bu durum şirketin gizlilik taahhütlerine aykırı olur. Hepsine ek olarak Apple, başarılı bir arama motoru işi kurmak ve yürütmek için gereken yeterli uzman çalışana ve operasyonel altyapıya sahip değil.” Google, Apple’ın ürettiği cihazlarda varsayılan arama motoru olmak adına her yıl milyarlarca dolar para ödüyor. Bu durum rekabet kurumlarının hiç hoşuna gitmiyor ve şu anda büyük bir yasal süreç devam ediyor.
Bundan önce Apple’dan 2025’in ilk yarısında gelmesi beklenen donanım ürünleri dikkat çekmişti. Son paylaşımlara göre teknoloji devi, 2025’in ilk yarısında M4 işlemciye sahip MacBook Air (13 ve 15 inç), uzun zamandır gündemde olan iPhone SE 4 ve yeni giriş seviyesi iPad modelini tanıtacak. Aynı dönemde iPad Air‘i güncelleyeceği de söylenen Apple, yeni yılın ilk yarısında AirTag 2 takip cihazını da tanıtacak. Bunlara ek olarak yeni HomePod ve akıllı evlerin merkezi olması için tasarlanan 6 inç ekrana sahip bir ürün de 2025’in ilk yarısında resmi olarak tanıtılabilir. Teknoloji devi eylül ayında düzenleyeceği etkinlikte ise iPhone 17 ailesini, yeni Apple Watch modellerini, M4 işlemcili yeni Mac Studio modelini ve büyük ihtimalle AirPods 3 Pro‘yu görücüye çıkaracak.