Teknoloji devi Apple, bugün bir kez daha gündeme geldiği kadarıyla Google reklam gelirlerinden de ciddi bir pay alıyor.
Google, yapılan anlaşma kapsamında Apple tarafından geliştirilen tarayıcı Safari üzerinden elde ettiği arama odaklı reklam gelirinin yüzde 36’sını Apple’a veriyor. Bu bilgi Google’ın ana ekonomi uzmanı olarak geçen Chicago Üniversitesi profesörü Kevin Murphy’den geliyor, oldukça dikkat çekici görünüyor. Bundan önce Google’ın her yıl Apple’a ödediği para 2021 özelinde netlik kazanmıştı. Geçtiğimiz aylarda bir analist tarafından ortaya atılan iddia kapsamında Google, iPhone’ların varsayılan arama motorunu “Google Arama” tutmak adına Apple’a her yıl 18 ila 20 milyar dolar arasında ödeme yapıyor denilmişti. Daha sonra spesifik bir veri gelmiş, Google’ın Apple’a sadece 2021 yılında tam 18 milyar ödediği söylenmişti. En son ise ödemenin 2021 özelinde tam 26,3 milyar dolar olduğu yasal belgeler üzerinden resmileşmişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Daha önce de bu kadar yüksek ödemeler yapıldığı gündeme gelmiş, bu durum hem Google’ın alandaki hakimiyeti hem de rekabete aykırı görülmesiyle çok ses getirmişti. Bu ödeme süreci son dönemde sık sık manşetlere çıkıyor. Çünkü geçtiğimiz aylarda bir adım atan Amerika Birleşik Devletleri Adalet Bakanlığı, Google şirketine dijital reklam pazarı üzerinde tekel kontrolüne sahip olma iddiasıyla dava açtı. Bu dava halen sürüyor, yukarıdaki reklam merkezli ödeme detayı da o kapsamda ortaya çıkmış durumda.