Geçtiğimiz ocak ayında, iPhone X’un satışlarının beklenen düzeyde olmadığını ancak bunun Apple‘a sürpriz bir başka etkisi olduğundan bahsetmiştik. Firmanın satışlarında hayal kırıklığı yaşadığı asıl ürün ise değişti. Pazardaki güçlü rakip karşısında HomePod isteneni veremiyor.
Apple’ın akıllı hoparlörü HomePod sade ve şık tasarımının yanı sıra güçlü ses özellikleriyle tanıtılmıştı. Rakipleri gibi akıllı yönlerinin dışında daha çok yüksek ses performansıyla öne çıkarılan ürün asistandan ziyade bir hoparlör olarak kullanıcıların beğenisine sunuldu. Ancak Siri desteğine sahip olan ve pek çok akıllı özelliğiyle bir yandan size asistanlık yapan hoparlörün pazardaki rakipleri standart hoparlörler değil elbette. Google Home ve Amazon Echo’yu karşısına alan Apple, pazarı neredeyse domine eden rakibine karşı istediğini elde edemiyor.
Siyah ve beyaz olmak üzere 2 farklı renk seçeneği sunan HomePod, Amerika’da 349 dolar fiyatla satışa sunuldu. Ön sipariş aşamasında dikkat çekici bir ilgiyle karşılaşan hoparlör, çıkışının ardından ise firmanın istediği ivmeyi tutturamadı. Hatta rakipleriyle kıyaslandığında durum daha da kötü görünüyor. HomePod’un ilk 10 haftasında şirketin akıllı hoparlör pazarından yüzde 10’lun bir dilimi kaptığı görülüyor. Ancak aynı hafta Amazon Echo satışları yüzde 73, Google Home satışları ise yüzde 14 noktasında. Çıkışından 3 hafta sonra HomePod satışlarında ciddi bir düşüş gözlemlenirken bazı Apple mağazalarında günde 10 hoparlörden de az satış yapıldığı kaydediliyor. Apple’ın konu hakkında açıklama yapmadığını ekleyelim.
Düşük satışlarla beraber firmanın üretimi yavaşlattığını da ekleyelim. HomePod önümüzdeki dönemlerde şüphesiz daha gelişmiş özelliklere sahip olacak. Ancak şimdilik kullanıcıları ikna edememiş gibi görünüyor.