Apple, iOS 18 ve fazlasını tanıtacağı WWDC24 etkinliğinin tarihini verdi

26 Mart 2024 20:05

Apple, iOS 18 ve fazlası yeni işletim sistemi sürümlerini tanıtacağı WWDC24 etkinliğinin tarihini verdi. Büyük etkinlik 10 Haziran tarihinde gerçekleştirilecek.

Apple, 10-14 Haziran arasında düzenlenecek WWDC24 (Worldwide Developers Conference 2024) kapsamında tanıtacağı iOS 18 işletim sisteminin merkezine üretken yapay zekayı koyacak ve Mark Gurman tarafından aktarıldığı kadarıyla bu konuda şu an Google tarafıyla aktif olarak görüşmeler yapılıyor. Son iddialara göre şirket, iPhone’ların üretken yapay zeka özelliklerine güç vermesi için Google’ın Gemini’ını (Farklı versiyonları bulunan LLM ve sohbet botu altyapısı) kullanmak adına planlar yapıyor. Süreçte ChatGPT’yi geliştiren OpenAI tarafıyla da masaya oturduğu aktarılan şirket, son bilgilere göre Google ve OpenAI ile görüşmeye devam ediyor yani süreç için henüz nihai bir karar verilmiş değil.  Alanda çok geç kalmamak adına yapay zeka tarafının iki büyüğünden birisiyle ya da ikisiyle de milyar dolarlık bir anlaşma imzalayacak gibi görünen şirket, iOS 18’in Çin’deki yapay zeka altyapısını ise Baidu’ya emanet edecek gibi görünüyor. Bu konuda çok ciddi görüşmelerin yapıldığı birden fazla kaynak tarafından aktarılıyor, Apple’ın Google ya da OpenAI’ın yani ABD’li firmaların hazırladığı sistemleri Çin’de kullanması olası olmadığından Baidu söylentileri oldukça olası görünüyor. Çin’in Google’ı olarak geçen Baidu, yapay zeka ve LLM (Büyük Dil Modeli) konusunda uzun zamandır çalışmalar yapıyor, hatta firmanın ChatGPT benzeri bir üretken yapay zeka temelli sohbet botu da (Ernie Bot adında) bulunuyor.

Son gelen bilgilere göre Apple bir yapay zeka destekli reklam platformu da geliştiriyor ve onu iş ortaklarıyla beraber aktif olarak deniyor. Bu platformun şu aşamada spesifik olarak App Store’a odaklandığı gelen bilgiler arasında yer alıyor. Aktarıldığı kadarıyla geliştirilen bir yapay zeka aracı, reklamların App Store içerisinde nereye yerleştirileceğini seçiyor, burada yapay zekadan güç alınarak en uygun konum seçilerek reklam erişim performansının artırılması hedefleniyor gibi görünüyor. Bu aracı daha sonra App Store dışında da kullanması beklenen Apple, uygulama marketi App Store içerisinde uzun zamandır reklamlara yer veriyor (Türkiye’ye gelmedi), firmanın reklamları diğer servislerine getirme konusunda da büyük çalışmalar yaptığı biliniyor. Apple CEO’su Tim Cook geçtiğimiz ay Apple’ın üretken yapay zeka alanında çığır açacağını söylemişti.

Apple’ın Global Geliştirici İlişkilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Susan Prescott, “WWDC24’te teknolojiye ve topluluğumuza odaklandığımız olağanüstü bir hafta boyunca dünyanın dört bir yanından geliştiricilerle bağlantı kuracağımız için çok heyecanlıyız.” dedi ve şöyle ekledi: “WWDC’nin amacı, yeni fikirleri paylaşmak ve muhteşem geliştiricilerimize, daha da muhteşem şeyler yapmalarına yardımcı olacak yenilikçi araçlar ve kaynaklar sunmak.”

WWDC24 tarihi yanında bu da ilginizi çekebilir: Renault tarafından hazırlanan uçan araç çalışması

Paylaş