Teknoloji devi Apple, iPhone Xs ve iPhone Xs Max modellerinde görülen bağlantı sorunu için kişilerden yardım istemeye başladı.
Geçtiğimiz hafta içerisinde iPhone Xs ve iPhone Xs Max kullanıcılarının LTE bağlantı sorunu (Düşük çekim gücü) yaşadıkları ortaya çıkmıştı. Bu sorunu Amerika Birleşik Devletleri’nde yer alan büyük şehirlerde dahi gördüklerini söyleyen kullanıcılar, telefonlarında Verizon, T-Mobile ve AT&T operatörlerini kullandığını belirtiyor. İşte bu can sıkan durum için Apple sorun yaşayanlar ile iletişime geçmeye başlamış durumda. Bu kişilere yaşadıkları sorun hakkında sorular soran şirket, ayrıca cihazlara kule ile telefon arasındaki bağlantıyı takip edecek bir yazılım yüklemeyi teklif ediyor. Apple bu sayede sorunun neden kaynaklandığını anlamaya ve oluyorsa yazılımsal bir çözüm getirmeye çalışıyor. Aslında modeller yüksek indirme hızları için 4G LTE Advanced bağlantısı sunuyor ve iPhone X’dan farklı olarak 2×2 MIMO değil 4×4 MIMO desteğiyle geliyor. 4×4 MIMO teknolojisi sayesinde iPhone ile baz istasyonları arasında dört hatlı veri bağlantısı kurulabiliyor. Buna ek olarak QAM ve LAA destekleri de bulunan Xs ve Xs Max, bu sayede iPhone X’a oranla çok daha yüksek LTE hızlarına ulaşabiliyor. Ancak yaşanan sorun bu performans artışını ciddi şekilde baltalıyor.
İki akıllı telefon modelinin de Türkiye’de ne zaman satılacağı bilinmiyor. Ancak modellerin fiyatları nedeniyle sadece çok ufak bir kitleye hitap edeceği belirtiliyor. Çünkü başlangıç fiyatının tam 10 bin TL olması bekleniyor. Hatta Max’in 15 bin TL seviyesine çıkacağı dahi yapılan tahminler arasında yer alıyor.
Modellerin resmi tanıtım videosu