Günlük hayatta milyonlarca insanın iPhone, iPad veya Mac bilgisayarlarında taşıması bir yana, sinema ve televizyonda de en çok karşımıza çıkan şeylerden biri Apple logosu. Dolayısıyla o meşhur elma logosunun herkesçe çok iyi bilinmesi gerekiyor. Ancak bu ilginç çalışma tam tersini gösteriyor.
Geçtiğimiz ay Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma, neredeyse kimsenin Apple logosunu doğru düzgün hatırlayamadığını gösterdi. 85 öğrenci üzerinde yapılan çalışmada, öğrencilere Apple logosunu çizmeleri istendi. Öğrencilerden yüzde 89’u Apple kullanıcısı olmasına rağmen, 7 kişi haricinde kimse logoyu doğru çizemedi.
Araştırmacılara göre; bu kadar bilinen bir şekli, günlük hayatın neredeyse her anında gözümüze sokulan bir şeyi doğru hatırlayamanın geçerli sebepleri var. Araştırmacılar bunu “dikkat doygunluğu” ve “dikkat dışı unutkanlık” gibi terimlerle açıklıyor. Biraz açmak gerekirse; son derece sade ve basit bir şekle sahip olan Apple logosu, bu yönüyle şekilsel olarak kimsenin dikkatini dağıtmıyor, yani kimsenin “kafasını kurcalamıyor.” Bu yüzden insanlar logonun varlığından haberdar olsalar dahi onu incelemek için kendilerini yormuyor.