reklamı kapat

POPÜLER

Apple Mac

Apple, Mac bilgisayarların oyun tarafı hakkında konuştu

Apple’da Mac ürün pazarlama müdürü olan Gordon Keppel, Apple Silicon odağında oyun tarafına yönelik açıklamalarda bulundu.

Apple, Mac bilgisayarları özelinde hiçbir zaman oyundan uzak kalmadı ancak şimdiye kadar Windows için çıkan tüm oyunları Mac’e getirmek adına büyük bir adım da atmadı. Mac’leri her zaman bir iş ve temel eğlence makinesi olarak gören şirket, bu odağını Apple Silikon dönüşümü yani M-Serisi (M1, M2 ve M3) işlemciler ile değiştirmeye başladı. Özellikle M3 ile oyun tarafındaki gücünü artıran firma, süreç hakkında iddialı konuşuyor. Bu konuyu gündeme getiren son isim olan Mac ürün pazarlama müdürü Gordon Keppel, verdiği bir röportaj kapsamında şunları söyledi: “Apple Silikon her şeyi değiştirdi. M-Serisi işlemcili her Mac bilgisayar, sunulan AAA oyunları (Büyük yapımlar) oldukça fantastik bir şekilde oynatabiliyor. Sadece birkaç yıl önceki Mac serisine bakarsanız, o cihazlarda hem entegre hem de ayrı GPU’ların bir arada olduğunu görürsünüz. O çiftli yapı oyun geliştirirken karmaşıklık ve zorluk yaratabiliyordu. Çünkü göz önünde bulundurmanız gereken birden fazla farklı donanım permütasyonu oluyordu. Apple Silikon altyapısıyla o durumu tamamen ortadan kaldırdık ve iPhone, iPad ve Mac’te çalışabilen yapımlar özelinde birleşik bir oyun platformu oluşturduk. Bir oyun bir platform için tasarlandığında, onu diğer iki platforma taşımak artık çok basit bir süreç. Bunu Resident Evil Village gibi önce Mac’te ardından iPhone ve iPad’de piyasaya sürülen oyunlarda görüyoruz.” Bu açıklamalar güzel ancak en son çıkan M3 işlemciye rağmen halen sadece oyun için bir Mac almak hiç mantıklı değil. Apple’ın bunu değiştirmek adına farklı bir yatırımda bulunması ya da geliştiricilerin hayatını çok daha kolay hale getirmesi gerekiyor.

Apple, M3 işlemci ailesindeki oyun tarafına direkt etki eden son geliştirmeler hakkında şunları aktarmıştı: “M3 çip ailesinde bulunan yeni nesil GPU, Apple çiplerde grafik işlemci mimarisindeki en büyük ilerlemenin bir sonucu. Dynamic Caching teknolojisi, geleneksel GPU’ların aksine, kullanılacak yerel bellek miktarını donanımlara gerçek zamanlı olarak atıyor. Dynamic Caching sayesinde her görevde yalnızca gereken miktarda bellek kullanılıyor. Yeni GPU mimarisinin köşe taşlarından biri olan ve sektörde bir ilke imza atan bu özellik geliştiricilere de açık. GPU’dan yararlanma oranı ortalamasını önemli oranda artıran bu özellik, grafikleri en çok zorlayan profesyonel uygulamalarda ve oyunlarda performansı büyük ölçüde artırıyor.

M3 çip ailesi ile donanım hızlandırmalı ışın izleme özelliği de Mac’te ilk kez kullanıma sunuluyor. Işın izleme, ışığın özelliklerini sahneyle girdiği etkileşime göre modelleyerek uygulamaların son derece gerçekçi ve fiziksel olarak doğru görüntüler oluşturmasına olanak veriyor. Bu özellik, yeni grafik mimarisiyle birlikte profesyonel uygulamalarda M1 çip ailesine kıyasla 2,5 kata kadar daha yüksek hız elde edilmesini sağlıyor.

Oyun geliştiricileri ışın izleme özelliğini kullanarak daha gerçekçi gölgeler ve yansımalar oluşturabiliyor, böylece çok daha etkileyici ortamlar sunabiliyor. Ayrıca yeni GPU ile Mac’e donanım hızlandırmalı örgü gölgelendirme özelliği de ekleniyor. Bu teknoloji, geometri işlemeye daha fazla beceri ve verimlilik katarak oyunlarda ve grafiklerin yoğun olduğu uygulamalarda görsel açıdan çok daha karmaşık sahneler hazırlama imkanı sunuyor.

Çığır açan GPU mimarisi, tüm bu gelişmeleri ve özellikleri mümkün kılarken Apple’ın efsanevi güç verimliliğini de koruyor. M3 GPU, M1’in sunduğu performansı M1’in harcadığı gücün neredeyse yarısını kullanarak sağlayabiliyor. M3 GPU tam güç kullandığında ise M1’den yüzde 65’e kadar daha fazla performans sunuyor.”

Apple ve Mac tarafı yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu