Söz konusu internet üzerinden müzik hizmeti veren platformlar olduğunda rekabet oldukça çetin! Liderliği uzun süredir Spotify‘ın göğüslediği yarışta Apple Music de sıkı bir mücadele veriyor. Görünen o ki Apple Music‘in çabaları da boşa gitmiyor!
Billboard’un haberine göre Apple Music önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. Müzik platformu toplamda 30 milyon ücretli üyeye ulaştı. Bir bilgiyi daha önce paylaşılan verilerle birlikte değerlendirdiğimizde Apple Music’in hızla büyüdüğünü görüyoruz. Platform geçtiğimiz aralık ayından bu yana 10 milyon yeni üye sahibi oldu. Haziran ayından bu yana ise 3 milyon ücretli üyeye daha kavuştu.
Paylaşılan bu bilgilere baktığımızda Apple Music’in başarılı bir ilerleyiş içinde olduğunu görüyoruz. Fakat Spotify rekabette arayı o kadar açmış durumda ki, Apple Music bu başarısına rağmen istediği seviyeye ulaşabilmiş değil. Ağustos ayındaki verilere bakılırsa Spofity 60 milyon ücretli kullanıcıya sahip. Hesaba ücretsiz kullanıcıları da dahil ettiğimizde bu rakam 140 milyona ulaşıyor.
Apple Music de rekabetin gerisinde kaldığının farkında gibi görünüyor. Platform sadece marka ismine güvenmekle yetinmiyor. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek adına özel içerik yelpazesini geliştirmeye odaklanıyor. Bu kapsamlar sanatçılarla daha yakın ilişkiler kurmaya çabalıyor. Belgesel, röportaj ve daha iyi reklamlar yaparak hitap ettiği kitleyi genişletmeye çalışıyor. Tüm bu çabaların sonuç verip vermeyeceğini ise zaman gösterecek.