reklamı kapat

POPÜLER

Apple Logo LOG Tasarım

Apple, müşteri destek ekiplerine yapay zeka temelli “Ask” ile yardımcı olacak

 - Güncelleme: 24 Şubat 2024 11:37

Dünyanın en değerli teknoloji firmalarından olan Apple, müşteri destek ekiplerine yapay zeka temelli “Ask” ile destek çıkacak.

Apple bugün ortaya çıktığı kadarıyla destek ekiplerine yardımcı olması, müşterilerin teknik sorularına / sorunlarına çözüm bulma sürecine destek olması için “Ask” adı verilen ChatGPT benzeri bir sistemin testlerini gerçekleştiriyor. Üretken yapay zeka temelli sistemin şu aşamada bir pilot programa alındığı aktarılıyor ve Ask’in, “Bir müşteri cihazını iOS 13.7’ye güncelleyemiyor. Ne yapılabilir?” gibi sorulara eriştiği resmi veriler üzerinden hızlı şekilde cevaplara verebildiği belirtiliyor. Bu arada Apple yapay zeka ile uygulama geliştiricilere de yardımcı olacak. Şirket kısa süre önce çıkan bilgilere göre Xcode’un yeni sürümüyle beraber yapay zekadan güç alarak uygulama geliştiricilere yardımcı olacak bir araç sunmaya hazırlanıyor. Burada Microsoft imzalı GitHub Copilot benzeri bir sistemin kurulduğu aktarılıyor, bu altyapı özellikle uygulama geliştirmeye / kodlamaya yeni başlayanlar için harika görünüyor. Apple’ın ayrıca yapay zeka kullanarak Apple Music’te otomatik çalma listesi oluşturma, Keynote’ta otomatik slayt hazırlama veya Spotlight araması içinde sohbet robotu benzeri bir arama deneyimi sunma konusunda da son tüketiciye yönelik büyük adımlar attığı belirtiliyor. Bu konudaki kilit duyuruları WWDC24’te yapacak ve özellikle iOS 18’i üretken yapay zeka ile çok daha güçlü hale getirecek Apple, biraz geç kaldığı üretken yapay zeka alanında “açık kaynak yapılı” çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple ve yapay zeka planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Renault tarafından hazırlanan uçan araç çalışması

İLGİLİ HABERLER